Hvordan montere fjærbenstag bak på Golf mk1?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med montering av justerbart senkesett skal jeg også montere fjærbenstag bak.

 

Skal dette monteres når bilen står på hjulene med normal belastning?

Det er snakk om den typen som monteres mellom fjærbena...alltså ved å bore huller i innerskjermene for gjennomgående bolter.

 

Monterte nedre fjærbenstag foran og da skulle bilen jekkes opp slik at mesteparten av vekten stod på jekken når man skrudde til...

 

Skal også montere øvre fjærbenstag foran...noen som vet hvordan dette monteres?

Tenker da igjen på om belastningen skal være på hjulene eller på jekken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste stagene bruker jo å være justerbare, men hvis ditt ikke er det så er jo avstanden satt så da spiller det ingen rolle om bilen er jekka opp eller står på hjula.

Tror jeg ville satt den opp på bukker på jekkfestene fordi da er det karroseriet som "bestemmer" og ikke eventuell hjulstilling.

Dette gjelder også ved montering av bur da karroseriet i einsere er veldig myke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder samme foran?

 

Har et spørsmål fra sidelinja her også;

Hvordan skal det monteres? (foran)

Først fikk jeg høre at man bare skulle borre hull til boltene, og sette på muttre under. Senere leste jeg i FK-katalogen at det var noen gummi-propper man skulle tre gjennom og så sette inn en bolt. Litt vage forklaringer. :P

 

Tips? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke justerbart nei...

 

Takker og bukker John-Arne, da er det bare og komme seg hjem fra ferie og begynne å skru.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel egentlig det samme om bilen er jekka opp eller ikke. Hovedsaken må vel være at karroseriet ikke står med noen vridning, slik at staget gjør den jobben det skal... Nemlig stive opp i riktig posisjon. Jeg ville sagt at det mest fornuftige ville vært å la bilen stå på bakken, helt flatt. Det er jo utgangspunktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.