#1 Skrevet Juli 19, 2005 Hvor får jeg tak i nye? Var på mekonomen i dag, etter 15 min med febrilsk leting på hiddenen etter 92-mod 2.2T fant han den til slutt. Det sto det at de var to typer, 276mm og 314mm (tror d var 314 han sa) Han hadde den på 276 på lager, kikka litt på den, har ikke studert mine enda. Skal "ufoen" tas av den gammle skiva eller skal den følge med ny skive? Er det riktig skive vi fant frem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2005 "Ufoen" er det skiva er festet med det Geir, det er vel ett "kjøleadapter" på en måte... Ufoen er ivertfall sveiset fast i skiva, så det er en enhet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2005 Fant bare en type i familie albummet jeg...310x25mm (AAN motor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2005 Sjekka akkurat webben til mekonomen og der står det som du sier 276x25 og 314x30mm men etter bildet på 314mm skiva er jo dette vanlige skiver og ikke UFO 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2005 314x30 er vel til S6/A8 dvs Nyere enn S4 S4 med Ufo har 310x25 og delenr er 441 615 283 S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2005 Jeg kommer til å bygge om mine ufo etterhvert, og da trenger jeg ihvertfall ikke ufoene som sitter på V8-delebilen. Kan sjekke tilstanden på dem hvis du er interessert. mvh, Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2005 Jeg kommer til å bygge om mine ufo etterhvert, og da trenger jeg ihvertfall ikke ufoene som sitter på V8-delebilen. Kan sjekke tilstanden på dem hvis du er interessert. mvh, Ørjan Hadde jo vært fint det, problemet er bare at det rister i rattet når de blir litt varme. F.eks en nedbremsing fra 120 til 60KM/t så begynnner de å riste. De er ikke særlig slitt. Takker for hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2005 Jeg husker i min pure ungdom at dette problemet oppsto hvis man hadde olje eller bremseveske på klossene. Ved en oppbremsing vil da oljen svette ut av klossene og lage et belegg på skiva. Det du kan prøve er å varme opp klossene -ta de ut selvfølgelig- med gassveis, la de svette ferdig, vaske skivene med thinner eller liknende og sette sammen igjen. Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2005 Har alt du trenger, skivene er fine men er litt urunde når de blir varme (5-6 runder på rudskogen) Men ellers er de ok, har også alt annet du evt måtte trenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2005 Ringte møller..... skulle ha 4500kr inkl moms for 2 skiver og 4 klosser. Var jo nokk det da. Må gå i tenkeboksen litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2005 Det er sagt mye om disse skivene, men et annet vanlig problem med UFO-bremser er at bremsekalipteren henger seg fast helt eller delvis og dermed skaper rist/kast i bremsene under nedbremsing. Det kan lønne seg å sjekke dette før man eventuelt bytter skiver til tusen-og-mange penger. Skivene finnes KUN som orginale på møller, ingen vits å lete etter uorginalt der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 20, 2005 4500... da er du nesten halvveis til kostnaden å bytte fjærbein til s6 - bort med ufo-disken.. Jeg ville 1) sjekket kalipere for feil som Kay skriver om 2) kjøpt noen ok brukte skiver 3) konvertert hele driten til S6 fjærbein.. Lykke til mvh, Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 20, 2005 Det kan også være foringene dine som begynner å blir dårlige. Det merkes fort som viberasjoner under bremsing. Jeg har hatt det problemet også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 20, 2005 Men det får vel være måte på risting. HELE bil vibrerer. Vist det er foringene, burde man ikke merke det uten å bremse, dunkelyder e.l? Vist det er klaliprene som henger, burde ikke skivene bli sinnsykt varme med bare en liten kjøretur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 20, 2005 Men det får vel være måte på risting. HELE bil vibrerer. Vist det er foringene, burde man ikke merke det uten å bremse, dunkelyder e.l? Vist det er klaliprene som henger, burde ikke skivene bli sinnsykt varme med bare en liten kjøretur? Nei, skivene trenger ikke bli varme fordi kaliperne henger, det er ikke stempelet som står låst på "brems", det er glideskinnene til kaliperen som henger. Derfor blir hele greia stående i ganske brukbart spenn når du bremser og dermed blir det vibrasjoner. Sånn vill og heftig vibrasjon når du bremser er nok bremserelatert ja, foringene kan også skape litt risting, men på en litt annen måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 20, 2005 Har 2 stk skiver liggende. Disse får du til Nissepris!! Ta kontakt pr. pm vis du er int. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 21, 2005 Hmm..... da må jeg skru i helga! Nei, skivene trenger ikke bli varme fordi kaliperne henger, det er ikke stempelet som står låst på "brems", det er glideskinnene til kaliperen som henger. Derfor blir hele greia stående i ganske brukbart spenn når du bremser og dermed blir det vibrasjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 11, 2006 Jeg fikk komplette bremser fremme og bak (skiver + klosser) til min 200 hos NBS for 3500 kr. Det skal sies at prisen ble justert ned en del pga feil levering og lang leveringstid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 11, 2006 Uansett hvor mye jeg både renser og sliper med negerkuse/eksentersliper på skivene, begynner de å hugge etter en liten stund. Tar jeg de av, er det et knallhardt belegg på skivene, som en flekkvis kan se igjennom til stålet i. (Ser ut som 'vanlig' helt til en pirker litt på det.) Dette problemet begynte år jeg byttet til nye skiver/klosser, klossene var også fra Møller, da jeg ikke fant noen andre. Regner med at disse er laget for høy belastning på kontnentet, og da kan det nok stemme at det kan være lurt å varme de for å få ut all 'skit'! Tviler på at vi får det rent ved vår normale bruk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 11, 2006 Blei alt dillet og dallet med ufo-bremser å skiftet til S4 V8 bremser jeg......kostet nesten like mye som et skive og klosse-skift på ufo-bremser. Fatter ikke at disse skivene skal være så himla dyre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...