Anbefalte innlegg

Jeg slo til på et sett med 'brukt i 3mnd, men var alt for harde for meg' gule Koni til min A6 Avant 2,6 1996 (C4) på ebay.de. Det ble jo ganske billig, og Koni varer jo evig, så det er sikkert ikke noe problem at de har vært montert og prøvd litt.

 

På den annen side fikk jeg fra selgeren bare selve demperne med hver sin mutter på toppen. Det slår meg at siden det er snakk om sånne 'innsatser' til fronten, så følger det kanskje med litt smådeler originalt i esken fra Koni, sånn i forbindelse med å få de nye innsatsene på plass i det eksisterende fjærbenet? Noen som kan opplyse meg litt der?

 

Har mailet Rodin om det, men de var nødt til å vente til Koni-fabrikken åpner igjen i august før de kunne hjelpe meg med info på det.

 

 

Frederik

 

Til orientering så blir det sikkert KAW sine 55/35-fjærer som handles inn for å fullføre senkingen. Likte Eibach på Golf'en min, men tror ikke at deres 35/35 blir lavt nok på Audien..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg fikk to nye koni dempere fra Rodin fulgte det med to muttere, to metallforinger som skal inn i fjærbeina sammen med demperen, og et "ratt" for justering. Også noen generelle papirer ang. montering og justering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma fikk jeg med også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min C4 fikk jeg (pr eske);

2stk gule dempere, med påskrudd mutter i topp (eller i pose ved siden av?)

2stk metalladaptere som tres rundt demperen for å tilpasses nedre fjærskåler

1stk papirlapp om justering av rebound på demperene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, da har jeg vel kontroll på det. Jeg har muttere, men mangler de metallforingene dere nevner. De skal vel la seg skaffe. Jeg får heller vente til Rodin får kontakt med Koni-fabrikken igjen. Må jo uansett få tak i noe KAW billig først også. Informasjon om justering ligger på koni.com, så den biten er grei.

 

Er det vanskelig å få tyske forhandlere til å sende varer merket med 'gave' eller 'vareprøver' for å spare de der ekle 25% på ting man kjøper derfra? Sånt pleier å være ganske greit for folk i USA og England har jeg inntrykk av.

 

KAW til Audien min koster ca 255 euro + frakt hos de selv (fahrwerke.de), men har fått tilbud om 175 + 42 euro ett sted og 165 + 85 euro (maxxtune.de) et annet sted. 175 + 42 er jo veldig ok, men det blir jo nesten 2300-2400 kr til slutt likevel når mva og gebyrer kommer på.. Hva koster sånne senkesett hos forhandler i Norge?

 

Frederik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min C4 fikk jeg (pr eske);

2stk gule dempere, med påskrudd mutter i topp (eller i pose ved siden av?)

2stk metalladaptere som tres rundt demperen for å tilpasses nedre fjærskåler

1stk papirlapp om justering av rebound på demperene

 

Og Koni-klistremerker... Det er viktig det... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KAW til Audien min koster ca 255 euro + frakt hos de selv (fahrwerke.de), men har fått tilbud om 175 + 42 euro ett sted og 165 + 85 euro (maxxtune.de) et annet sted. 175 + 42 er jo veldig ok, men det blir jo nesten 2300-2400 kr til slutt likevel når mva og gebyrer kommer på.. Hva koster sånne senkesett hos forhandler i Norge?

 

Frederik

 

Bare fjærer er vel alt mellom 2000kr til nærmere 4000kr muligens.

Jeg slapp jo unna med 2300kr ca hos Rodin : ja :

 

 

Håkon: hehe sant det, klistremerker fulgte også med : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Koni-klistremerker... Det er viktig det... :P

Jeg fikk ikke klistremerker med coilover settet mitt : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg drar denne frem igjen så sent, men ser Koni'ene under her komplett ut? Jeg trodde jeg manglet et par 'metalladaptere' til fordemperne, men kan det være den mørke ringen som sitter på toppen der det er snakk om? Den sitter løst ser jeg. I så fall mangler jeg jo ingenting..

 

Frederik

Koni.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg drar denne frem igjen så sent, men ser Koni'ene under her komplett ut? Jeg trodde jeg manglet et par 'metalladaptere' til fordemperne, men kan det være den mørke ringen som sitter på toppen der det er snakk om? Den sitter løst ser jeg. I så fall mangler jeg jo ingenting...

 

Ser nok ut til at du ikke mangler noe her nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke si jeg ser noe som mangler jeg heller ut ifra hva jeg hadde på mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanonfett. Da fikk jeg meg gule Koni til alle 4 hjørner for kr. 2800. Det lar seg høre..

 

Frederik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.