Anbefalte innlegg

En kamerat skaffet seg i dag en 92 Corrado G60.

G60 er som kjent G60 og selvsagt var det noen småproblemer.

Bilen har stått i ca 3 år, og forrige eier fikk den ikke til å gå skikkelig, noe jeg fant forskjellige årsaker til etter noen timer spekulering. Blant annet var det oppmarnede slanger til ladelufta, og vakuumslangen til digifanten lå bare å slang løst i motorrommet. I tillegg mente forrige eier at den brukte vann, ganske naturlig når flere slangeklemmer var løse eller manglet... : bh :

Etter en del skruing og rengjøring, samt oljebytte var det klart for prøvetur, og bilen gikk som den skulle med sine 160 originale krefter, i hvertfall en stund, men så... :

Den har en oljetemperatur på 110-120´C++ under vanlig drift.

Kjølevannstemperatur er normal på ca 90´C. Vifta starter også i tide og utide.

Hva kan være årsaken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm det var varmt gitt!.. min ligger også rimelig varmt, på en varm sommer dag med bare "loding" kommer tempen opp mot 100+ lett.

med effektiv kjøring kommer den opp imot 110-115 grader også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat skaffet seg i dag en 92 Corrado G60.

G60 er som kjent G60 og selvsagt var det noen småproblemer.

Bilen har stått i ca 3 år, og forrige eier fikk den ikke til å gå skikkelig, noe jeg fant forskjellige årsaker til etter noen timer spekulering. Blant annet var det oppmarnede slanger til ladelufta, og vakuumslangen til digifanten lå bare å slang løst i motorrommet. I tillegg mente forrige eier at den brukte vann, ganske naturlig når flere slangeklemmer var løse eller manglet... : bh :

Etter en del skruing og rengjøring, samt oljebytte var det klart for prøvetur, og bilen gikk som den skulle med sine 160 originale krefter, i hvertfall en stund, men så... :

Den har en oljetemperatur på 110-120´C++ under vanlig drift.

Kjølevannstemperatur er normal på ca 90´C. Vifta starter også i tide og utide.

Hva kan være årsaken?

 

Har hatt akkurat samme problemet på min i det siste også, oljetempen flyr opp til 110 ++ uten at jeg har kjørt noe hardt e.l... Vanntempen har også hatt en tendens til å gå litt lengre enn 90grader i noen få strakser, men dette kan vel skyldes at det har vært veldig varmt i det siste!

Kan det være noe med lufta her på Nordmøre da tro? : klø ::D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være noe med lufta her på Nordmøre da tro? : klø ::D

Hehe, tviler på det egentlig, hadde aldri dette problemet på min gamle Golf.

Har fått et tips om at muligens lavt oljetrykk kan være årsaken. Skal sjekke opp dette, samt kompresjon. I dag peip visst alarmen selv med oljetemperatur på ca 90´C, så tipper oljetrykket er litt mongo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.