lyst på mer lyd i tdièn min!!

Anbefalte innlegg

Hei kjører enn audi a4 som er chippet til 140 hk.. lyst på litt lyd.. hører vw og audi consult selger noe nytt til 3999... Er det noen som har vært borti den? eller noen som kan hjelpe meg med med ett hint? og er det skadelig for motor/turbo i så fall? : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du ha lyd, kjøp deg mer stereo. ;)

Dersom det er eksos/filter du tenker på, søk på forumet. TDI og eksos feks vil gi deg "noen" treff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du ha lyd, kjøp deg mer stereo. ;)

Dersom det er eksos/filter du tenker på, søk på forumet. TDI og eksos feks vil gi deg "noen" treff.

Hei sann!! tenkte mere på den som står på denne linken her:

http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=31_61&products_id=1098

en KW systems Nyhet 2005 TDI BlowOff Valve - Electronic Kit..

Noen som har vært borti en sånn en? :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei sann!! tenkte mere på den som står på denne linken her:

http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=31_61&products_id=1098

en KW systems Nyhet 2005 TDI BlowOff Valve - Electronic Kit..

NEI NEI NEI. I bestefall vil du ikke merke noe til det utenom lyden, men mest trolig vil bilen faktisk gå dårligere.

Å kjøre rundt med en bil som hørest ut som om den er forkjøla er heller ikke noe man er glad i så lenge....

Dette er min mening da, andre får mene hva de vil....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke vært borti denne men har pratet med espen der og jeg kommer nok til å prøve å kjøpe en sånn etterhvert. Men, denne må monteres av noen som har god peiling på TDI og elektronikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW systems Nyhet 2005 TDI BlowOff Valve - Electronic Kit..

Spar pengene. :) Til deg og Arve.. Hvorfor montere noe som absolutt ikke har noen effekt på en tdi? Nyselyden er da vel ikke så viktig at det er verdt mange tusen?

Jeg bare spør.. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spar pengene. :) Til deg og Arve.. Hvorfor montere noe som absolutt ikke har noen effekt på en tdi? Nyselyden er da vel ikke så viktig at det er verdt mange tusen?

Jeg bare spør.. : flau :

jeg får se hva som skjer. jeg er egentlig mere intresert i et bra luftfilter som gir rå lyd. jeg har hørt en golf 4 stv TDI med en innsugslyd som drar fletta av mange bensinbiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chippede dieselbiler generelt med kon-filter suger noe hinsides.

Du kan jo og prøve en løsning med slange til filter nede ved fangeren. Om det er så praktisk vet jeg ikke, men da høres "suget" bedre utenfra enn inni bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chippede dieselbiler generelt med kon-filter suger noe hinsides.

Du kan jo og prøve en løsning med slange til filter nede ved fangeren. Om det er så praktisk vet jeg ikke, men da høres "suget" bedre utenfra enn inni bilen.

okey filter er en fin ting uansett... noen og anbefale? trur jeg ikke vil sette inn en svær sopp... men spørs litt om det hva lyden og effekten blir med det enn filter innsats?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda mere støy, eller det dere kaller tøff sugelyd. :D Effektmessig er det hipp som happ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm.... synes at det blir helt lattelig å sitte å gnelle om at de vil ha dump pga lyden når det er det hele tråden går ut på, spørsmålet vara jo rettet mot om det var skadelig for motor osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm.... synes at det blir helt lattelig å sitte å gnelle om at de vil ha dump pga lyden når det er det hele tråden går ut på, spørsmålet vara jo rettet mot om det var skadelig for motor osv.

Spørsmålet var delvis om det var skadelig. Svaret på det er nei!

I tillegg lurte han på åssen han skulle få mer lyd fra motoren sin. Derfor ble det gnåling om dump. ;)

Mer lesestoff om diesel og dump

Og enda mere

Og utrolig nok, enda en tråd om dump på TDi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.