#1 Skrevet Juli 20, 2005 Er snart klar til å få nyefelga på Ventoen.Det blir 7.5"x 17 foran og 9"x 17 bak.Har Tuv godkjenning på 205/40/17 foran og 225/35/17 bak så det blir nok desse dimensjonene eg går for.Har fått et ok tilbud på Bridgestone Potenza dekk.Er det noen av dere som har noen erfaringer med desse dekkene?.Ønsker alle tilbakemeldinger velkommen,både positive og negative.Er spesielt intressert i slitestyrke,veigrep og hvordan de oppfører seg på vått føre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2005 Har kjørt med 18" 225/40 Bridgestone S03PP Potenza en god sund nå, og må si meg veldig fornøyd. De sitter som støpt på veien, uansett omtrent. På vått føre er de helt konge synes jeg, virker som om de sitter like bra som på tørt. Og hvis man provoserer frem sladd (spesielt på våt veg), så slipper de ikke plutselig, men gradvis så man unngår store overraskelser. Dekkene sporer så og si ingen ting på bilen min (det sporet mer med originale 16" hjul!). Støynivået er trolig over middels, men noe må man jo ofre, og de er ikke ille. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd noe særlig annet på fast basis, men jeg kommer til å gå for disse dekkene igjen tror jeg. Når det gjelder banekjøring, så er de også ganske slitesterke, men om det er en varm sommerdag så blir varme etter noen runder og man mister litt veigrep (og de slites fortere), men jeg tror de er mye bedre enn andre dekk også på dette området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2005 Hadde 235/35-19 S03 på Passaten tidligere og jeg ble ikke særlig imponert med tanke på at det er såpass dyre dekk. Synes også de støyet endel, de sporet MYE og jeg synes faktisk også de ble relativt mye slitt på den korte tiden jeg kjørte med de. Kjøpte til Golfen 18" Vredestein Ultrac som jeg var adskillig mer fornøyd med og prisen er også endel lavere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2005 på polon har jeg Potenza re720 195/45-15 og synes de er greie og kjøre på men de sporer en del og jeg synes de slites alt for fort har nesten sliti ut to dekk på under to sesonger som jeg synes er for lite kjørt ca10000 km på de og det er lite til og være et så dyrt dekk kjørt med conti før og de holdt i 4 sesonger og jeg hadde samme kjøre mønster og kjøre lengde kommer nok til og kjøpe conti neste gang jeg skal ha dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2005 Continental sine sport dekk er noe av de beste jeg har hatt, har hatt det på 3forskjellige biler og er veldig fornøyd i allefall. Noe glatte på vått, men ikke spesiellt dårlige heller. hatt de i dimensjonene 225-50-17, 225-45-17 og 255-45-17 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2005 Kjører på Potenza RE050A i dim 235/40 18 på min A6 Quattro Avant. Har ikke hatt dem så lenge ennå, men er veldig fornøyd så langt. Sitter noe helt utrolig på vått (har ikke vært borti dekk som sitter i nærheten av dette på vått), sporer ikke og har helt grei komfort. Såpass breie dekk støyer selvfølgelig litt, men ikke verre enn andre. Skal visstnok også ha ganske lav rullemotstand. Anbefales. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2005 Det er mye støy i disse, kjørt 245.35x19. Har nå 245.30 x 20 og det er som å komme in på et biblotek i forhold. jeg kjøper ikke Bridgstone mere. Samme bil og samme fjæring på begge to. Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2005 Hm.Ser ut til at det er en hel del forskjellige Potenza modeller ute på markedet etter å ha lest innleggene til nå.Har de forskjellige betegnelsene noe med prisen/kvaliteten å gjøre? Siden noen er veldig fornøyde, mens andre ikke er så positive.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2005 Det finnes pt 4 modeller i Potenza serien til Bridgestone RE050 (to utgaver, symmetrisk og asymetrisk) RE040 RE720 S-03 Pole Position 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2005 S03 som jeg hadde er det dyreste og "beste", deretter tror jeg rekkefølgen er RE720, RE040 og så RE050. Alle er Potenza 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2005 S-03 PP er det mest sportslige. Det slites fortest, støyer mest og sporer mest. Leveres i profil ned til 30. RE050 er det nyeste. Litt mer komfort orientert enne S-03, men leveres bl.a på Ferrari Enzo. Ypperlige egenskaper på vått. Leveres i profil ned til 35. RE040 og RE720 er mer komfort orienterte dekk. I 235/40R18 så er faktisk RE050 dyrere enn S-03 PP, i alle fall der jeg handlet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 20, 2005 Continental sine sport dekk er noe av de beste jeg har hatt, har hatt det på 3forskjellige biler og er veldig fornøyd i allefall. Noe glatte på vått, men ikke spesiellt dårlige heller. hatt de i dimensjonene 225-50-17, 225-45-17 og 255-45-17 Har hatt BP S03 PP og var veldig godt fornøyd med de. Men har nå Conti Sport Contact 2, og bedre dekk enn det får du ikke for penger hverken på vått eller tørt. (DVS. at det finnes dekk som er bedre på tørrt, men bedre totalpakke får du ikke.) S03 PP vant en god del tester for 3 år siden, så det er absolutt ikke noe dårlig dekk, men i år og i fjor er det Sport Contact 2 som ruler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...