Anbefalte innlegg

Hallo.

Har tenkt å kjøpe nye felgar til Golfen, og har tenkt å gå for 18", 19" går vel for mykje ut over comforen.

Det eg lurer på er:

Kva er den beste kombinasjonen av bredde og innpress til denne bilen?

Vil jo helst fylle lengst mogeleg ut mot kanten, utan at det subbar. Då bør eg vel kanskje ha breiare felg bak enn framme, eller eventuelt mindre innpress bak? Med andre ord kva er den ideelle bredda og innpress for bak og framfelg utan å måtte valse?

Tek gjerne imot forslag til kva felg eg bør velge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 8x18 ET 35 forran og ET20 bak, gikk helt fint uten subbing. Dette låg pent uti kanten men for "ekstrem look" hadde det ikke skadet med breiere felger/og eller lavere innpress. 8,5x19 ET35 med 235/35-19 er den mest brukte kombinasjon på Golf IV i 19"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo.

Har tenkt å kjøpe nye felgar til Golfen, og har tenkt å gå for 18", 19" går vel for mykje ut over comforen.

Det eg lurer på er:

Kva er den beste kombinasjonen av bredde og innpress til denne bilen?

Vil jo helst fylle lengst mogeleg ut mot kanten, utan at det subbar. Då bør eg vel kanskje ha breiare felg bak enn framme, eller eventuelt mindre innpress bak? Med andre ord kva er den ideelle bredda og innpress for bak og framfelg utan å måtte valse?

Tek gjerne imot forslag til kva felg eg bør velge.

En god kombinasjon er f.eks. 8 x 18 et 35 med 225/40 x 18. Sett på en 10 mm spacer bak så får du bakhjula like langt ut som forhjula.

Eller 8 - 8,5 x 19 et 35 med 235/35 x 19. Spacer på 5 eller 10 mm bak avhengig av felgbredde.

Har hatt begge alternativer og har god erfaring med det.

Når det gjelder felgdesign er det DU som skal like det du kjøper, så gjør deg opp en egen mening hva du liker. Er jo et hav å velge i. Liker du en "tett felg" f.eks BBSlook eller en 5 eika mere åpen felg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal muligens selge RH felgene mine snart. 5/100, 8,5x19 med 235/35-19 Kumho. Brukt ca to mnd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.