Montering av sideskjørt på golf mk3

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg et sett Rieger Infinity sideskjørt til bilen min, Golf mk3.

Det jeg lurer litt på er hvordan jeg monterer dette?

Og er det spesielle tilpassninger som må gjøres?

 

Merket f.eks at kanten øverst på skjørtene var litt for bred iforhold til kanten på Golfen. Skal jeg kutte osv. her?

Er litt nybegynner innen styling o.l som dere sikkert merker :D

 

mvh en forvirret VegardAA

 

PS :

Hvilken type lim anbefales? Fikk med sikaflex, men er det godt nok?

Bør jeg også skru de fast i endene? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg monterte sideskjørt på min Golf 3 cabriolet. Tok jeg først og pusset lakken sånn at den ble litt gråv i overflaten (da for at limet skal festes bedre) Så tar du sikaflex (det er mange typer men sikaflex er hva jeg bruker) og legger det på i bølger bortover der du har pusset ned (det hjelper også å varme sikaflexen med lett varme fra en varmepistol). Deretter tar du og legger på sideskjørtet så legger du det mot sikaflexen. da vil det feste jeg sånn at du kan bevege det opp og ned. Bruk markerings tape som hjelp for å holde skjørtet på plass. så ville jeg tatt først og festet en rustfri skrue i den ene ende oppe slik at du kan justere det eventuelt litt. Når du ser at alt går i linjer med den orginale kanalen fester du skrue i den andre ende også, Når dette er gjort fester du en skrue til i vær ende nede. Beholde maskeringstapen på sånn at den presser skjørtet mot kanalen hele tide, eventuelt legg noe mot sånn at det er kontakt mellom skjørtet og kanalen hele veien (viktig)

 

Så må dette tørke i noen timer ja, det vil nok tyte litt sika opp ved kanalen men dette fjerne du får det blir alt for hardt (etter noen timer) bruk da en trepinne.

 

Vennlig hilsen TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar TThomas, det hjalp veldig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten..

Ved kanten øverst på sideskjørtet, må denne tilpasses etter formen på bilen for å få plass? Hvordan har dere gjort dette? :)

 

mvh, VegardAA

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fram med dremmelen og tilpass. Men jeg har erfart at det er greit at skjørtet ikke ligger helt inntil bilen (vibrasjonslyder). Bare å gå igang da. :D Nå vet du alt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet du alt :P

hehehe:D oJE! bånn gass :P

 

nej, har fundert litt nå, og dette kan jo bli bra :)

skal oppdatere profilen min etterhvert som dem kommer på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Vegard

Har selv Rieger sine infinity sidekjørt på min golf 3.

Det som TThomaz forklarer til deg er helt korrekt, eller, det var iallefall slik jeg også gjorde det :)

Det jeg gjorde når jeg skulle feste sidekjørtene var at jeg hadde festeklemmer (da slipper du å holde med hendene) disse klemmene festet jeg på skjørtene og via hjulbuen og stramte til. (husk et håndkle eller et laken når du fester sidekjørtene for ikke å skade lakken)

 

Etter 4-5 timer tok jeg av klemmene og skjørtene han som om de skulle vert støpt med betong :)

Brukte også sikaflex forresten

 

Lykke til da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Vegard

Har selv Rieger sine infinity sidekjørt på min golf 3.

Det som TThomaz forklarer til deg er helt korrekt, eller, det var iallefall slik jeg også gjorde det :)

Det jeg gjorde når jeg skulle feste sidekjørtene var at jeg hadde festeklemmer (da slipper du å holde med hendene) disse klemmene festet jeg på skjørtene og via hjulbuen og stramte til. (husk et håndkle eller et laken når du fester sidekjørtene for ikke å skade lakken)

 

Etter 4-5 timer tok jeg av klemmene og skjørtene han som om de skulle vert støpt med betong :)

Brukte også sikaflex forresten

 

Lykke til da :)

 

Tusen takk for tipset :)

 

Måtte du skjere/kutte/tilpasse på noe av den breie kanten som er helt øverst på sideskjørtene? Tenker mest på der med hjulbuer fremme/bak :)

 

mvh,

VegardAA

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tipset :)

 

Måtte du skjere/kutte/tilpasse på noe av den breie kanten som er helt øverst på sideskjørtene? Tenker mest på der med hjulbuer fremme/bak :)

 

mvh,

VegardAA

 

Nei, jeg måtte ikke det. Det var bare lim som skulle til, så var det bare til å feste sidekjørtene på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmh, så rart:O jeg må tilpasse og sånn jeg..usjameg:p men det er jo ikke så vanskelig, så skal nok få det til,,.,.skal legge ut bilder av hvordan det ble etterhvert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.