#1 Skrevet Juli 20, 2005 AU.. koster 9000 spenn for 225 40 18 nokian hakkapelita 4 piggdekk..... Det blir å svi til høsten når sommerdekka forlater 18 tommerne og pigg skal rulle gata. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2005 Ser for meg det uansett blir håpløst å kjøre så bred gummi og pigger på vinterføre. Planer for ingenting vel så fort det blir sørpe? Jeg kommer nok til å fortsette med små hjul på vinterstid til jeg får meg en bil for sommern og en for vintern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2005 har snakket med en som kjører den dimmen på en BMW 3 serie her oppe i tromsø. Går vist helt greit. Å det er bakhjulstrekk, jeg har jo quatrro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2005 Jeg har også vurdert 225/40/18 med piggfritt til vintern. Har fått høre mye rart ang. dette. Noen mener at breie piggfrie dekk er bedre enn andre, mens andre påstår at jeg vil stå rolig å spinne selv med quattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2005 ikke noe problem og kjøre 225 vinterdekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2005 Jeg har også vurdert 225/40/18 med piggfritt til vintern. Har fått høre mye rart ang. dette. Noen mener at breie piggfrie dekk er bedre enn andre, mens andre påstår at jeg vil stå rolig å spinne selv med quattro Framdriften er ikke noe problem :-) Det som jeg har opplevd er dog at det blir litt dårligere feste 'sideveis', eller singen problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2005 Problemene med veldig brede vinterdekk merker man mest når det blir et middelstykt slaps- og saltlake-føre. Når tradisjonelle "smale" vinterdekk trenger ned til hardere underlag blir man lettere flytende oppå "grøten" med de brede lissene fordi man ikke har nok marktrykk iforhold til kontaktflaten til å skyve dritten unna. Ganske enkelt samme prinsippet som gjør at truger kan bære en mann i tykk nysnø... Du kommer deg alltids frem så lenge du har Quattro, men brems og sidegrep blir høyst varierende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2005 He he prøvde sommerdekka 225 40 18 på snøen ifjor høst. gikk opp bakker like greit som med piggdekka 15 65 195. Men var litt verre å stoppe..... har hørt at de hakkepelita 4 skal være veldig gode sideveis med de firkanta piggene..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2005 Du kommer deg alltids frem så lenge du har Quattro, men brems og sidegrep blir høyst varierende. Det er nettopp det med bremsinga som bekymrer meg litt.. Regner med å komme fram, men surt å ikke klare å stoppe i en kritisk situasjon pga dekka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2005 Det er nettopp det med bremsinga som bekymrer meg litt.. Regner med å komme fram, men surt å ikke klare å stoppe i en kritisk situasjon pga dekka Kjør etter forholdene og dekkene :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2005 Jeg vil tro det er lite lurt å ha så brede dekk på vinter. jo bredere dekk jo mindre vekt ned mot bakken. (fordeles ut over større areal) Er jo ikke uten grunn at rally-gutta kjører med 165 dekk på vinterføre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2005 Ser tøft ut da Dessuten demper det abstinensene etter å få på de skikkelige sommerhjula 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 22, 2005 Fulgte med 225/45-17 på min S4 når jeg kjøpte den.... har ikke prøvd bilen på vinteren. Men det blir jo spennende å se hvordan det blir på slapseføre!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...