#1 Skrevet Juli 20, 2005 Har lest litt om at man helst må bruke spesielle senkesett på quattro-biler, og at man må ta firehjulskontroll etterpå... Lurte derfor på om man kan sette inn bilen hos møller å få montert senkesett om man ikke vil begynne med dette selv? Noen som isåfall vet ca. pris? Og hvor mye bør man senke? Har lyst til at den skal se ganske lav ut med 17" eller 18" felger, men har fremdeles lyst til å kunne kjøre helt frem til hytta. (elendig vei) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2005 Dei montere iallefall sine eigne sportsunderstell. Coilovers etc, hakke peiling. Ka bil snakke du om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2005 Bilen er en 99 a4 quattro. (b5) Kan tenke meg til at det koster en god del å få gjort det hos møller ... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2005 Bilen er en 99 a4 quattro. (b5)Kan tenke meg til at det koster en god del å få gjort det hos møller ... ? Det koster nok blod hos møller kan jeg tenke meg....men dette er noe du kan gjøre selv...er ikke den store heksekunsten og gjøre dette...angående forstillingskontroll så lønner det seg så slipper du og slite i filler dekka dine....det koster en1000lapp...betalte jeg hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2005 Er ikke behov for noe mere spesielt enn at det er beregnet for quattro-biler (og ikke fwd). På min sitter det feks FK Coilovers som er sluppet ned 65mm ca, mens på 90Q'en sto det demper og fjærer fra Interalloy som senka 40mm. Derimot så bør du ta en firehjulskontroll etter montering, og ikke forstillingskontroll. Prisen på det varierer litt fra sted til sted. Alt fra 700 til 1600 der jeg har hørt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2005 Hadde egentlig vært en bra løsning med senkesett som er justerbart på høyden til mitt bruk da. Har jo lyst til å ha den ganske lav når jeg er hjemme i byen, men iblant når jeg kjører til hytta så hadde det vært en stor fordel å hatt den noe høyere. Er det kun etter montering den 4-hjulskontrollen må tas, eller bør den utføres også etter justering av senkesett? Siden jeg er så godt i gang med spørsmål så fyrer jeg løst et siste også; Har dere tips til senkesett, gjerne med link .. (99 mod A4 quattro) Takker for tilbakemeldinger så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 21, 2005 Er ikke behov for noe mere spesielt enn at det er beregnet for quattro-biler (og ikke fwd). På min sitter det feks FK Coilovers som er sluppet ned 65mm ca, mens på 90Q'en sto det demper og fjærer fra Interalloy som senka 40mm. Derimot så bør du ta en firehjulskontroll etter montering, og ikke forstillingskontroll. Prisen på det varierer litt fra sted til sted. Alt fra 700 til 1600 der jeg har hørt forstillingskontroll og firehjulskontroll går jo ut for det samma.....dem gjør jo ikke noe bak der ser dem til at alt er bra bare...er ikke noe å justere der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 21, 2005 Hadde egentlig vært en bra løsning med senkesett som er justerbart på høyden til mitt bruk da. Har jo lyst til å ha den ganske lav når jeg er hjemme i byen, men iblant når jeg kjører til hytta så hadde det vært en stor fordel å hatt den noe høyere. Er det kun etter montering den 4-hjulskontrollen må tas, eller bør den utføres også etter justering av senkesett? Siden jeg er så godt i gang med spørsmål så fyrer jeg løst et siste også; Har dere tips til senkesett, gjerne med link .. (99 mod A4 quattro) Takker for tilbakemeldinger så langt når du justerer høyden igjen så skal du egentlig ha ny kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2005 Hør vwcar consult, de har til tider GODE kampanjer på KW. De har Rustfrie justerbare understell. Monterte akkurat på min, er STOR fornøyd. Og ja, du kan justere spissing og camber bake på quattro, iallefall på min...., hvis jeg forsto rett hva du spurte om.... Spurte på pris på GATEBIL, der dem solgte KW, der skulle de ha 2-3000 mere en det tilbudet jeg fikk... Og justeringen av høyden gjør du på under timen på alle 4 hjul, bare ta av hjul og justere. Faktisk ikke sikker på om man bør ta ny 4 hjuls kontroll etter høydejustering..., har spurt noen, men spist opp svaret jeg fikk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2005 forstillingskontroll og firehjulskontroll går jo ut for det samma.....dem gjør jo ikke noe bak der ser dem til at alt er bra bare...er ikke noe å justere der På en forstillingskontroll så blir forstillinga kontrolert og justert.. På en firehjulskontroll blir begge endene kontrollert.. Og jo, det er noe å justere bak på en Quattro Når det gjelder vanlige coilovers så er den vel ikke 'bare å hoppe ut' og justere opp bilen for hyttekjøring så vidt jeg veit, aldri kikka så nøye på min egen bil (enda). Til sånt bruk passer vel nivåregulert understell litt bedre, luft feks Og hvis du skal kjøre noe særlig etter høydejustering så bør du svinge innom en firehjulskontroll igjen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2005 Hør vwcar consult, de har til tider GODE kampanjer på KW. Har de nettsted eller må jeg ta en telefon? Gode kampanjer høres fint ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 22, 2005 Nettsted: http://www.vwcarconsult.no Har bare maila med han, men det går fint, de svarer som regel på timen/dagen, men kan hende de har ferie nå, men bare og prøve det. På min bil var det 2-3 mnd ventetid, pga fjærbein mangel i Tyskland, men det var verdt det... Bare skrive pm til meg om du lurer på noe mere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 22, 2005 Har lest litt om at man helst må bruke spesielle senkesett på quattro-biler, og at man må ta firehjulskontroll etterpå...Lurte derfor på om man kan sette inn bilen hos møller å få montert senkesett om man ikke vil begynne med dette selv? Noen som isåfall vet ca. pris? Og hvor mye bør man senke? Har lyst til at den skal se ganske lav ut med 17" eller 18" felger, men har fremdeles lyst til å kunne kjøre helt frem til hytta. (elendig vei) Jeg fikk de på møller til å montere justerbart H&R for meg på min tidligere Bora iallefall. Dette var på møller romerike og det var første gang de monterte et slikt sett der men tok utfordringen.. Husker ikke helt, men tror det kom på ca 4500,- inkl mva og firehjulskontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 22, 2005 Litt OT ang. forstillingskontroll; Møller her i Sandefjord skal ha 1900,- for dette på min C4. Er ikke dette en noe stiv pris? Skal bytte endeledd, og kontrollen er det som koster mest 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2005 Litt OT ang. forstillingskontroll; Møller her i Sandefjord skal ha 1900,- for dette på min C4. Er ikke dette en noe stiv pris? Skal bytte endeledd, og kontrollen er det som koster mest Har kvittering på firehjulskontroll på A4'en min (før jeg kjøpte den). Kontroll/måling + justering og bytte av no småtteri; 8500,- hos merkeverksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 22, 2005 Jeg fikk de på møller til å montere justerbart H&R for meg på min tidligere Bora iallefall. Dette var på møller romerike og det var første gang de monterte et slikt sett der men tok utfordringen..Husker ikke helt, men tror det kom på ca 4500,- inkl mva og firehjulskontroll Bestillte de senkesette for deg, eller tok du bare med deg fjærer og dempere som du hadde kjøpt selv og leverte de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 22, 2005 Bestillte de senkesette for deg, eller tok du bare med deg fjærer og dempere som du hadde kjøpt selv og leverte de? Tok med senkesettet som jeg hadde kjøpt selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 22, 2005 Hadde egentlig vært en bra løsning med senkesett som er justerbart på høyden til mitt bruk da. Har jo lyst til å ha den ganske lav når jeg er hjemme i byen, men iblant når jeg kjører til hytta så hadde det vært en stor fordel å hatt den noe høyere. Erfaringsmessig stiller man settet inn en gang på den høyden man mener fungerer best. Er noe jobb å justere høyden (og så bør man også ha en 4-hjuls kontroll etterpå) Har dere tips til senkesett, gjerne med link .. (99 mod A4 quattro) Jeg har Koni på min A4 1,8TQ. Kjøpte det hos Rodin. Som medlem av klubben kan du handle der med 25% rabatt. (regner med denne avtalen gjelder ennå). Hvis du kan litt tysk, kan du lese om det her Jeg er ihverfall meget fornøyd med dette settet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...