Defekt spyler på 99 Passat

Anbefalte innlegg

Her en dag sluttet vindusspyleren på Passaten å fungere, sjekket sikring og den ser fin ut... Hva annet enn "pumpa" kan det være? Og dersom det er den, er det enkelt eller vanskelig å bytte og dyrt eller billig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti problem med spylermotor/pumpe på Passaten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel enkelt å høre om pumpen går eller ikke? Det kan være en knekk på slangen også, eller kanskje at slangen ligger i klem et eller annet sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa går ikke, det er det eneste jeg vet :) Så det var derfor jeg lurte på om det er mye jobb å bytte og/eller om andre ting (foruten sikring) kan forårsake at pumpa ikke går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være dårlig kontakt i bryteren, irr eller svidde punkter i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker spyleren bak da?

Kan jo prøve og bytte om på spylermotorene for å sjekke om den er den som er def.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo snakk om en Passat, så selvsagt fungerer ikke spyleren bak :P Men det skal jeg absolutt ikke si sikkert er pga motoren, er vell veldig vanlig med andre feil på bakspyleren på de her bilene. (må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt over om jeg hører eller ikke motorlyd når jeg spyler bak..) Men er det samme motor forran og bak sier du? Isåfall kan jeg jo prøvebytte... Kurrant sak å bytte? Synd å si det men jeg er ikke sikker hvor spylermotor er plassert hverken forran eller bak :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle spylermotorene sitter foran på tankene. sitter 3 stk der. men er ikke sikker på om de er like.

Enkleste er vel å måle om du får strøm til motoren

 

Hvem spyler er det som ikke virker foresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spyler bak har aldri fungert og den bryr jeg meg heller ikke om... Men når spylerne på frontvindu sluttet å fungere var det straks litt værre. Dersom det er 3 motorer (er det 1 til lys og 2 til fronvindu??) og nå hverken lys eller frontvindu fungerer, må vell det bety at noe annet enn selve motoren er galt skulle en tro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være en motor til lysa...disse virker kun når lysbryter er vridd helt om.

Så har du en motor til vinduene foran.

Mener og det er en til vindu bak.

I bilen din har du vel to tanker men kun en påfylling

 

Men hvis ingen av spylerene ikke virker ville jeg tippa på enten rele eller hendel.

Enkleste å prøve er hvis du kan få lånt deg et rele fra en annen VAG bil

Relet sitter bak sikringsboksen og tar to plasser der. mener den er bru av farge og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sjekket bittelitt og ser umiddelbart kun to pumper... den ene på tank (uten påfylling) i midten og den andre på hovedtanken. Spyler på lysa fungerer fortsatt men ikke liv hverken forran eller bak, ser for meg heller ikke ut til at de to pumpene er identiske. Det KAN være at det sitter en tredje pumpe helt innerst i skjermen, men der er det så trangt at en ikke kommer til uten å begynne å demontere ting. Vet du hvilke pumpe som evt går på frontvindu og hvilke som går på lyktene? Foresten spiller det kanskje liten rolle siden de ikke er identiske....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ut å kikket på min....er bare to pumper på min og.

Den som sitter på tanken uten lokk er til lysa.

 

Den som sitter på tanken med lokk er til vinduene.

Må være en ventil som bestemmer om det skal fram eller på bakvindu.

 

Pluggene på begge pumpene var like.

For å teste om pumpa di virker kan du ta av pluggen på lykte spyleren

og sette den på vindusmotoren.

Mener den skal rekke akkurat bort, hvis du legger ledningen under servotanken og bort.

Kan være en fordel og du tar ut bliklyset for å komme til.

 

Evt kan du måle om du får strøm fra til vinduspyler motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, like dødt når jeg brukte plugg fra lyktespyler så da må det vell være pumpa... De hadde den inne hos lokale VAG forhandler så da er det nok bort til de og bla opp 450 kroner for ny og håpe det er den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt hadde de klart å bytte plugg på den nye pumpa så jeg måtte lage ny plugg på org ledning men når dette var gjort og ny pumpe var koblet til så fungerte spyleren som bare det...

 

TUSEN TAKK for tipsa Christian!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig....fint det løste seg da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.