1986 Audi 200 10V TQ - forskjellige spm

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på et par ting

1: El vinduene mine fungerer ikke, motorene er i orden, og ledninger er i orden, brytere er i orden, sikringene er i orden, med de fungerer ikke, er det da releet eller kan det være noe annet?

 

2: Klimaanlegget mitt fungerer ikke, tror det er tomt for gass, men det høres ikke ut som vifta går rundt heller når jeg setter den på maks, den blåser bare såvidt litt, kladt vis jeg har den på kaldt, å varmt på varmt.

 

3: vanntempratur ikon lyser konstant i kjørecomputeren, har byttet kjøleveske, å spylet gjenom radiator og andre steder det skal renses, sjekket om den åpner ved riktig tempratur osv, finner ikke noe galt der.

Vifta starter når den skal, men har smeltet et par reler i forrige uke (men det kan ha noe med at vinduer ikke virker å det var sinnsykt varmt ute og inni bilen kanskje?) :confused:

 

4 Hvor får jeg tak i: Hjullager til bilen? olje til girkasse og bakaksel? og hva slags olje? bra senkesett og fjærer?

 

På forhånd takk for hjelpen til de som kan hjelpe : rock :

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Sjekk ledningene i gjennomføringen fra dør til a-stolpe. Standard at en eller flere ledninger brekker av her og dermed ingen funksjon på vinduene.

2. Om du har klimaanlegg med display så finnes det en mulighet til å lese ut 'feilkoder', blant annet ac shut down feil (f.eks. low pressure sensor - tom for gass, under 1 bar trykk i lavtrykksdelen). Angående vifta kan jeg tippe at motoren er gåen, eller at hastighetsreguleringen til motoren er gåen. Motoren kan jo enkelt sjekkes ved å sette +12v på den for å se om den begynner å surre fort.

3. Kan det være at sensoren for vannstand i ekspansjonstanken er kokos? Napp ut pluggen og se om det fortsatt lyser ikonet, evt kortslutt pluggen med en liten ledningsbit for å se om ikonet forsvinner da. Hvis det skjer noe: defekt måler i tank.

 

Dette er hva jeg kommer på i farta. Ang det andre har vel flere her inne gode svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.