Gule Justerbare Koni Dempere

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har akkurat satt på nye 40mm senkefjærer på bilen(Audi 90 89Q), den ble litt stivere, men ikke nok.

Da tenkte jeg og skaffe meg Gule Koni, da det er omtrent bare de som har til bilen.

Så jeg lurte på om de var noen andre med "samme" bil hadde noen erfaringer med disse, tenkte på hvordan deres er stilt inn på hardheten!

blir de lever som "moderat" hardhet?

det som er med bilen er, at med 17" felger med 215/45 dekk så "subber" det spesielt mye på bakhjula i svingete oppoverbakke, så nå når jeg skal handle nye felger blir det 215/40 eller 205/40 dekk, men da må jo bilen bli litt stivere!

Tom Roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du subber med de nye fjærene, så tror jeg ikke demperne kommer til å hjelpe deg med det. Fjærene bærer bilen, demperne.... umm, ja de demper bevegelsen til bilen.

mvh,

Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og gå ned til 205 så slipper du det der. Har en kamerat som vi har prøve ALT på og det subber bak uannsett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey,

det må vel hjelpe litt og gå ned til 40 profil og inn til 205?

det subber jo bare når det sitter 1 elle 2 stk baki bilen.

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder gule koni, så demper ikke de noe nedover. Men oppover. Alså vist de er presset sammen så er de veldig harde å få opp igjen. Men ikke ned.

Det ser du vist du jekker bil fort opp, så løfter dekket seg sammen med bil, og siger sent nedover til demperen blir fullt utstrekt (vist den er på det hardeste)

Sånn funke koni for de som ikke vet d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder gule koni, så demper ikke de noe nedover. Men oppover. Alså vist de er presset sammen så er de veldig harde å få opp igjen. Men ikke ned.

Det ser du vist du jekker bil fort opp, så løfter dekket seg sammen med bil, og siger sent nedover til demperen blir fullt utstrekt (vist den er på det hardeste)

Sånn funke koni for de som ikke vet d

har funnet ut dette.. Har konidempere på fk-settet mitt.. Men jeg har lissom ikke skjønt hvordan det kan dempe hardere når demperen bare blir "stivere" utover.....?? Ser for meg at den demper så vil den sige sakte opp igjen når jeg kjører.. Dette er litt motsatt virkning av det jeg skjønner iallefall... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har funnet ut dette.. Har konidempere på fk-settet mitt.. Men jeg har lissom ikke skjønt hvordan det kan dempe hardere når demperen bare blir "stivere" utover.....?? Ser for meg at den demper så vil den sige sakte opp igjen når jeg kjører.. Dette er litt motsatt virkning av det jeg skjønner iallefall... :o

Akkurat det samme jeg har tenkt.. Samtidig så sier jo folk med gule koni at bilen blir steinhard på høyeste innstillinga.. Så skjønner ikke helt jeg.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo litt feil.... var faktisk i klakte på mine på min gammle A90 2.2.

Fikk også nye dempere, med det hjalp ikke. Ringte da selv til koni, og fikk beskjed om at sånn skal de være.

Han sa at pointet var jo har når du kjører fort i en sving, så skal ikke bilen løfte seg på innsiden. Alså at bilen skal holdes så rett som mulig i veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo litt feil.... var faktisk i klakte på mine på min gammle A90 2.2.

Fikk også nye dempere, med det hjalp ikke. Ringte da selv til koni, og fikk beskjed om at sånn skal de være.

Han sa at pointet var jo har når du kjører fort i en sving, så skal ikke bilen løfte seg på innsiden. Alså at bilen skal holdes så rett som mulig i veien.

Skjønner.. Men litt rart den blir stivere.. men det er vel ikke alt man har godt av å vite... :P Jeg skal iallefall ha av dempererne mine å vri dem et par mm rundt.. Når jeg justerte dem på det stiveste når jeg monterte det fikk jeg ikke dratt ut demperen... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har koni på bilen min... det er bare så sykt stivt.. det er jo bare gøy... men nå står de på det stiveste da : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey

så derer mener at det vil bli et bra kjøp, de må jo bli litt bedre en det er nå?

"er ikke så mye som skal til vettu" hehe

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok bedre en det det er nå tror jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har planer om å sette kw fjærer 30mm på originale standard dempere. Noen som har prøvd dette? Blir det gode\bedre kjøreegenskaper, stivere i svinger osv..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.