Lage breddekant og rund hjulbue...

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har peiling på hvordan jeg kan få rund hjulbue og breddekant bak på bilen min. Denne er ikke spesielt pen da... Detter er ikke et prosjekt som jag kommer til å hoppe på med en gang. men sånn frem i tid kan det være greit å vite hvordan det skal gjøres... Dette er en Audi 100 Q 86. Må skjermen skiftes eller kan buen skjæres ut og sveise inn en fra en anne skjerm? Hva er enklest? : klø :

DSCN1599.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker og beveger meg på dypt vann,men vil tro at det beste er vel å skifte hele skjermen? Å sveise innerskjerm må du vel uansett om du kapper og sveiser inn bue på den du har? Eller tar jeg feil? Rund hjulbue er jo litt penere,men audi har mang en sjarm!!!! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært med på noe slikt før, som har en ide? : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noen tips til deg, men jeg har sett en sølvfarget audi 100 med runde hjulbuer bak for en stund siden, og det var pent! Stå på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har ikke tilfeldigvis bilder av den? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er muligens på like dypt vann som BT her, men jeg mener å sett en A100 med runde hjulhus, tror det var noen tilknyttet Es-Tuning som hadde denne : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har ikke tilfeldigvis bilder av den? :)

Nei dessverre : gb : så den 2-3 ganger på alnabru når den rullet ned fra parkeringsplassen til Biltema : klø :

Husker den hadde lakkert/sprayet grillen i samme farge som bilen også, den var rimelig strøken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper å klare å oppnå noe slikt jeg også. Strøken bil med runde hjulbuer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man skal sveise i kaross, er det noen spesiell sveisetråd man bør bruke eller går det fint med vanlig tråd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er mulig å lage med plåt, men hva som enklest....

Her har du mange ting å ta hensyn til:

Bakfanger

Døra

osv

Jeg ville kikka litt rundt på andre biler til du fant en skjerm som passer med hensyn til mål og design. Deretter kjøpt skjermbuene løse og tilpassa dette.

(trenger ikke være fra VAG ;) )

Angående vanlig sveisetråd kontra karosserisveisetråd er vel det det samme.

0,8mm er greit å bruke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveis inn golf1 hjulbuer. Det er gjort i mange år på kontinentet, og relativt billige deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100 Sport og 200 20v har jo også noen litt mer runde hjulbuer som sikkert kan sveises inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde sånne hjulbuer på min forrige 200

redpork2.jpg

De var sveiset på / banket ut og hjula (rial 9x16 et11) ble montert før breddinga sånn at bilen ble tilpasset hjula.

Dette var før digitalkameraets tid så bilder finnes dessverre ikke. Etter det jeg har hørt står bilen avskiltet i Stryn så hvis noen har sett den hadde det vært morsomt med et bilde eller 2:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, her blir det å bytte hele skjermen tror jeg.. Skal ike ha at det begynner å ruste under lakken.. Men hvor får jeg tak i bakskjerm fra 100 Sport og 200 20v ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde sånne hjulbuer på min forrige 200

redpork2.jpg

De var sveiset på / banket ut og hjula (rial 9x16 et11) ble montert før breddinga sånn at bilen ble tilpasset hjula.

Dette var før digitalkameraets tid så bilder finnes dessverre ikke. Etter det jeg har hørt står bilen avskiltet i Stryn så hvis noen har sett den hadde det vært morsomt med et bilde eller 2:)

Pent:) Men jeg har lyst å skifte skjermene. Vet det er mye arbeid.. : rolleyes

Er det 20V fangere (forran og bak)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent:) Men jeg har lyst å skifte skjermene. Vet det er mye arbeid.. : rolleyes

Er det 20V fangere (forran og bak)?

Bilen på bildet er en Treser. Bror min hadde komplett Treser-sett (minus grill som jo er : grønn : ) på sin 200 10v avant. Det var tøft i -86 det : rock :

Bilen min var zermatsilber og jeg brukte orginal front og 20v bakfanger. Har som sagt ikke bilder av den : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, her blir det å bytte hele skjermen tror jeg.. Skal ike ha at det begynner å ruste under lakken.. Men hvor får jeg tak i bakskjerm fra 100 Sport og 200 20v ?

Fra en 100 Sport eller en 200 20v ;)

Du kan jo se om du finner noen som skal hugge en slik og be om å få kappe ut skjermene. Hvis du ikke finner noen så er det jo en viss mann i Farstad-området som er kjent for å trikse med slike biler. Han kan jo ha skjermer liggende. Evt kanskje også V8-skjermer om de passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja. Jeg går vell en enorm jobb i møte da.. Må bytte alle 4 skjermer og begge fangerne : rolleyes Huff.. man tar på seg mere enn man klarer med : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra en 100 Sport eller en 200 20v ;)

Du kan jo se om du finner noen som skal hugge en slik og be om å få kappe ut skjermene. Hvis du ikke finner noen så er det jo en viss mann i Farstad-området som er kjent for å trikse med slike biler. Han kan jo ha skjermer liggende. Evt kanskje også V8-skjermer om de passer.

Hehe, tenkte på løse skjermer;)

Tror jeg blir å satse på 200 20V skjermer, da hjulbuen i V8 skjermene går videre inn i døra = mere jobb. Hvem er denne mannen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å nevne det: Hjulbuer fra Golf 1 kan ikke brukes uansett siden den bilen har mye mindre hjul, og åpningen derfor ikke passer i det hele tatt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra for jeg har ikke lyst å blande VW og Audi deler : rolleyes

Her blir det pure Audi : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å nevne det: Hjulbuer fra Golf 1 kan ikke brukes uansett siden den bilen har mye mindre hjul, og åpningen derfor ikke passer i det hele tatt..

Trond90q2.sized.jpg

Ja, jeg vet det er en 90 i dette tilfellet, men kun for å illustrere hvor "dårlig" åpningen passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kaller jeg ikke akkurat å "passe dårlig" ? : haha :

Eller? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da passer det kanskje å spørre om det er noen som har skjermer fra 100 Sport, eller 200 20V som jeg kan få kjøpe? (evt Golf 1) Det viktigste er jo at hjulbuene er brukbare : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.