#1 Skrevet Juli 21, 2005 Jeg sendte med en bekjent som skulle til østlandet tidlig i vår en neve penger, og ba han komme hjem med 18" RS4 og gummi til 1996 A6 Avant'en min. Det gjorde han for så vidt, men han fanget ikke opp at Sharif sendte med han felger med ET45. På toppen av dette laget han litt hakk og småsår i dem på veien, sånn at jeg ikke uten videre kunne returnere hjulene. Needless to say var jeg litt sur. Det var ikke aktuelt for lommeboken å selge de med godt tap og kjøpe nye heller. Jeg kan i skrivende stund ikke huske sikkert om felgene er 7,5 eller 8 tommer bred, dekkene er 225/40-18. PROBLEMSTILLINGEN da er: Med ET45 sitter de hjulene nøyaktig 1 cm lenger inn i bilen enn tøft ville vært, og faktisk ganske nært fjærbeinet foran. Så nært at jeg ikke kunne hatt 235-dekk uten at det ville subbet mot fjærbeinet. Jeg prøvde noe 3mm spacere, for å øke klaringen foran og kanskje hjelpe en anelse på utseendet. Resultatet var selvsagt 3mm ekstra klaring foran, men også risting i hjulene, antagelig pga unøyaktigheter i spacerne, og på utseende hadde dette selvsagt i praksis ingen effekt. Hvis jeg husker riktig finnes det spacere på 15mm, som boltes fast for seg, og har nye hull og 'nytt' nav til hjulet? Noen sånne vil i så fall gi meg hjul med en effektiv innpress på 30mm. Hvis vi ser bort fra at spacere som sådan vel er forbudt, vil jeg få problemer med subbing i hjulbuene hvis jeg har 7,5 eller 8 toms felg, ET30, 225/40-18 og planlagt 55/35 senk? Eller andre problemer? Takknemlig for innspill her. Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2005 Jeg sendte med en bekjent som skulle til østlandet tidlig i vår en neve penger, og ba han komme hjem med 18" RS4 og gummi til 1996 A6 Avant'en min. Det gjorde han for så vidt, men han fanget ikke opp at Sharif sendte med han felger med ET45. På toppen av dette laget han litt hakk og småsår i dem på veien, sånn at jeg ikke uten videre kunne returnere hjulene. Needless to say var jeg litt sur. Det var ikke aktuelt for lommeboken å selge de med godt tap og kjøpe nye heller. Jeg kan i skrivende stund ikke huske sikkert om felgene er 7,5 eller 8 tommer bred, dekkene er 225/40-18. PROBLEMSTILLINGEN da er: Med ET45 sitter de hjulene nøyaktig 1 cm lenger inn i bilen enn tøft ville vært, og faktisk ganske nært fjærbeinet foran. Så nært at jeg ikke kunne hatt 235-dekk uten at det ville subbet mot fjærbeinet. Jeg prøvde noe 3mm spacere, for å øke klaringen foran og kanskje hjelpe en anelse på utseendet. Resultatet var selvsagt 3mm ekstra klaring foran, men også risting i hjulene, antagelig pga unøyaktigheter i spacerne, og på utseende hadde dette selvsagt i praksis ingen effekt. Hvis jeg husker riktig finnes det spacere på 15mm, som boltes fast for seg, og har nye hull og 'nytt' nav til hjulet? Noen sånne vil i så fall gi meg hjul med en effektiv innpress på 30mm. Hvis vi ser bort fra at spacere som sådan vel er forbudt, vil jeg få problemer med subbing i hjulbuene hvis jeg har 7,5 eller 8 toms felg, ET30, 225/40-18 og planlagt 55/35 senk? Eller andre problemer? Takknemlig for innspill her. Frederik Jeg tror RS4-felgene er 8x18 ja. Hadde jeg vært deg, så ville jeg montert 10mm spacere med TUV, det gir ET35 og skal nok gå fint uten subbing innover eller utover på bilen din. Ettersom jeg husker, så er spacere hvor felgen kun festes inn i spacerne enda bredere enn 15mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2005 Litt avhengig av dekk kan du få subbing i innerskjermen bak, men den er jo av plast da...bare irriterende lyd. Hadde det på min forrige bil med Falken dekk, men ikke med Fulda mener jeg å huske det var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2005 Hei Runar, takk for det. Jeg brukte litt tid på Internett og ebay.de etter jeg hadde postet innlegget mitt, og har oppdaget at du har rett. Det finnes spacere med nav-sentrering (og TUV) som er 10mm, og festes sammen med hjulet ved bruk av lengre bolter. Det er veien å gå. Men koster alle slike 1000 kr med bolter? Ser slik ut på ebay.. Er vel en ide å kjøpe noen av god kvalitet. Tenkte å kjøre forbi Bergen Bilsportsenter (astperformance.com) i morgen og se hva Anders har å by på.. Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...