Plutselig dårligere drag i A4 1.8T!

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte nå og synes plutselig bilen har blitt latere.Hører resirk ventilen slipper ut luft i fra 2000rpm til 2500rpm på 2-3gir,akkurat som om den henger seg opp eller noe sånt. : klø : Skal ikke smøres elns de? Når jeg kjøpte bilen fikk jeg beskjed at det var en oppgradert resirk,"wosher" org resirk med åpent filter? Hvilken farge er det på org resirk? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken farge er det på org resirk? ;)

 

Svart plast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å kjørte nå og synes plutselig bilen har blitt latere.Hører resirk ventilen slipper ut luft i fra 2000rpm til 2500rpm på 2-3gir,akkurat som om den henger seg opp eller noe sånt. : klø : Skal ikke smøres elns de? Når jeg kjøpte bilen fikk jeg beskjed at det var en oppgradert resirk,"wosher" org resirk med åpent filter? Hvilken farge er det på org resirk? ;)

 

 

Den orginale er svart plastikk... Åpne dumpen å se om stempelet går.. Ellers kan det jo være lekasje på noe slanger o.l......?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den orginale er svart plastikk... Åpne dumpen å se om stempelet går.. Ellers kan det jo være lekasje på noe slanger o.l......?

 

Ok.. :rolleye:: bh : Noen som har en tegning av hvor resirk ventilen sitter? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. :rolleye:: bh : Noen som har en tegning av hvor resirk ventilen sitter? : klø :

 

hvis du ligger deg under bilen skal den orginale ligge under, litt framfor turboen, på venstresiden av bilen, sett forfra. Dette på A6 1.8T, men regner med at den ligger der på A4 også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,skal sjekke det i morgen. ;) Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,skal sjekke det i morgen. ;) Takk!

 

Inget problem. Bare se på slangen som går inn på intercooleren på venstre side (sett forfra). Slangen skal ha ha ett uttak som går inn på dumpventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har IC på høyre side når jeg står foran bilen.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inget problem. Bare se på slangen som går inn på intercooleren på venstre side (sett forfra). Slangen skal ha ha ett uttak som går inn på dumpventilen.

Her mener han antageligvis på venstre side av IC'n : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en slange som var røket på min, jeg hadde samme symptomene, kunne høre resirk ventilen opp til 2500. Etter jeg fikk tetta lekkasjen hører jeg den dumper i hele turtalls registeret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en slange som var røket på min, jeg hadde samme symptomene, kunne høre resirk ventilen opp til 2500. Etter jeg fikk tetta lekkasjen hører jeg den dumper i hele turtalls registeret.

 

Hvor sitter den slangen som var røket på din?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja ikke vet jeg, var ikke jeg som fiksa det. Det ble oppdaget på verkstedet når jeg hadde den på service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja ikke vet jeg, var ikke jeg som fiksa det. Det ble oppdaget på verkstedet når jeg hadde den på service.

 

Hmm,ok. Da blir det værre! : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde lekasje i den slangen som går ut fra turboen på min... I det t-stykket som går opp til dumpventilen.. var ikke noe veldig uvanlig fikk jeg inntrykk av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke den,kan man bruke startgass for å høre om det lekker der eller hører man det når bilen bare går på tomgang også? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke den,kan man bruke startgass for å høre om det lekker der eller hører man det når bilen bare går på tomgang også? : klø :

 

 

Vet ikke åssen det går med startgass å sånn der.. Jeg trykktestet hele anlegget og fant fort feilen... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.