Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor rammenummer befinner seg på disse bilene?

Noen med erfaringer rundt forbruk bensin/olje på 3,6liter utgaven med automat?

Hvordan er deleprisene?

Ellers noe en må være obs på ved kjøp av disse bilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om disse bilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du tenker på gode gamle V8'en så er ikkje desse motorene dei mest slitesterke.

Ver veldig obs på oljeforbruk. :fy:

Dersom dette er høyt, så er det ny motor neste. Dersom ein ikkje vill leve med det då...

 

Slik eg har forstått det så skaffes det ikkje deler til overhaling av desse, slik at ein må kjøpe ny "short"-motor frå Audi til $$$ : eek :

 

Eller veit eg veldig lite om desse, men siden ingen andre svarer, så får eg prøve meg, så ander får fylle på med det dei veit. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg få korrigere litt;) Det er veldig skjelden en 3,6 bruker olje. En 4,2 derimot.... Overhaling av en 3,6 er såvidt skjelden så det vet jeg ikke prisen på men full overhaling av en 4,2 går fort på 25K+. Ellers er det en gammel bil med mye utstyr hvor mest mulig bør fungere:) Som vanlig får du nok hva du betaler for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik eg har forstått det så skaffes det ikkje deler til overhaling av desse, slik at ein må kjøpe ny "short"-motor frå Audi til $$$ : eek :

Dette gjelder stort sett alle motorer med alu-blokk (uten stål sylinderforinger). Kommer av at prosessen med tilpassing av nye stempelringer er meget kompleks og kostbar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. lurer på om chassisnummer er litt gjemt på torpedoveggen, rett ved bremsekraftforsterkeren. Det er ikke direkte lett å se. Kan evt. gi litt mer presis beskrivelse senere idag - eller så vet Eyvind det :).

 

V8 har en alublokk med nikasil sylindre, og mens vi på en vanlig bil kan gjøre en ren mekanisk borring, må dette gjøres både mekanisk og kjemisk i nikasil og alusil (porsche 944/928) motorer.

Å "borre" en 4-syl 944-motor koster ca 5000kr. Trolig kan du doble dette for en V8'er.

 

Bård - hva mener du med tilpasning av stempelringer? Såvidt jeg vet, så er det den mekanisk/kjemiske prosessen i sylinderveggen som er den kostbare. Jeg har ikke fått beskjed om å gjøre noe spesielt med våre nye stempelringer på Porschen når vi nå skal gå til neste overdim stempler.

 

mvh,

Ørjan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror rammenr sitter på den tynne veggen i motorrommet, den som er rett foran vindu, vis du skjønner hvor jeg mener, den gjør iallefall det på 100 og 200, det er også eneste rammenr, resten er klistremerker. Du ser det vis du tar av den gummelista som går tvers over motorrommet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva mener du med tilpasning av stempelringer?
En dårlig forklaring. Det er som du skriver sylinderveggen som behandles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinforbruk? Sparker den godt fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.