Feil: Jordfeil/kortsluttning av ryggelys/tåkelys bak

Anbefalte innlegg

Ikke sikkert dette fører til noe løsning, men jeg tenkte at jeg likevel måtte spørre. Kanskje har noen vært borti noe lignende.

 

Helt plutselig så har jeg fått feil med ryggelyset og tåkelyset bak. Ingen av dem fungerer.

Straks jeg vipper lysarmen fra 'av' (har ikke automatiske kjørelys) til 'parklys', så tennes pæra som markerer at jeg har tåkelysene bak på (selv om både tåkelysbryteren fram og bak er av).

 

Det samme skjer (lysarmen i posisjon 'av') når jeg legger giret i revers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brudd på ledninger der de går over fra karosseri til bagasjelokk.. 99% sikkert, har vært borti det før. Sjekk der! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, du har rett! Var ute nå og vrikka på ledniger og bagasjelokket. Da kom og gikk lysene i lokket som i et disco... :(

 

Enda et jobb til verkstedet... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har reparert dette før. :)

 

Skjer opp kabelpølsen. Dra ut ledningene, og skjøt de dermed sammen. Jeg måtte bytte ut ca 40cm med dårlige kabler der de ble trykt sammen. Etter bytte av kabler funket alt fint! : ja :

 

Hadde du bodd lokalt og spandert en pils eller to kunne jeg gjort det sammen med deg. :) Det er enkelt og fort gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, du har rett! Var ute nå og vrikka på ledniger og bagasjelokket. Da kom og gikk lysene i lokket som i et disco... :(

 

Enda et jobb til verkstedet... : bh :

Jan Henrik, spanderer du en pils, kommer jeg over med loddebolt og multimeter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp tilhengerledning hos biltema (eller andre) og lodd på ledningene ett stykke over og under bruddstedet. Disse er litt tykkere (like mange som du trenger inne i strømpa) så slipper du å få problemet tilbake da ledningene tåler mere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Henrik, spanderer du en pils, kommer jeg over med loddebolt og multimeter :)

Synd jeg ikke leste posten din i går. Var nemlig ute i går. :full:

Men uansett, du fått deg et oppdrag. :D

Kjøp tilhengerledning hos biltema (eller andre) og lodd på ledningene ett stykke over og under bruddstedet. Disse er litt tykkere (like mange som du trenger inne i strømpa) så slipper du å få problemet tilbake da ledningene tåler mere.

Det hørtes jo bra ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant bruddet, reiv av strømpa ved bruddet, fiksa ledningene og brukte sukkerbit for å skjøte ledningene sammen igjen. Funker knallbra : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.