Anbefalte innlegg

En kamerat av meg hadde for ett par år tilbake en S4 2,2! Ved siden av manuell kassa hadde han en knapp der han kunne slå av 4X4 på bilen og bare ha bakhjulstrekk under leking etc! Er dette noe Audi har kommet med eller er dette noe uorginalt som en eller annen smarting har montert? Noen som har noe erfaring med dette og hvordan er det eventuelt å få montert noe slikt i min S6 4,2 96mod? Forguder quattro : rock : men savner det å kunne legge ut breit i ny og ne : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke noen deaktivering av firehjulstrekk. Det er knapp for diffsperre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men blir ikke quattro systemet styrt elektrisk? Er det ikke da mulig å kunne montere en knapp som overstyrer drivkraften til foraksling? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TorSen diffen (den i midten) er "elektrisk" men ser for meg at det blir vanskelig å få det til med en bryter. :)

 

Det er nok knappen til diffsperren det er snakk om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din har elektronisk styrte diffbremser(EDS) og er ustyrtelig enkel å legge "brei" med. Hvis du ikke klarer å legge den bredt er det nok ikke bilens feil ;) Audiene er konstruert for å være tryggest mulig, selv med store motorer og er derfor understyrt av "natur". Det krever litt teknikk for å motvirke dette som du tilegner deg best ved litt "prøve og feile" litt på en stor åpen plass. Du vil ganske fort lærer deg hvor mye og hvordan du skal provosere den for å få ut hekken.

 

Sladding med Quattro er 10 ganer så moro som med bakhjulstrekk og går dobbelt så fort :D

 

Denne knappen for låsen av bakdiffen har S4, S2, RS2 og de andre eldre Quattroene. På S6'en (og alle andre nyere Quattroer) har de valgt EDS istedenfor manuell styring av diffen. Derfor finner du ingen knapp på en S6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og feila mange ganger gett:) Har automat og helt nye 235 35 19 på bilen så har ikke sjans å få den til å slippe på asfalt! Ikke når det er vått engang! Klarer det på grus da men er ikke så mye grusveier i oslo og omegen at det gjør no:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og feila mange ganger gett:) Har automat og helt nye 235 35 19 på bilen så har ikke sjans å få den til å slippe på asfalt! Ikke når det er vått engang! Klarer det på grus da men er ikke så mye grusveier i oslo og omegen at det gjør no:/

hehe orginal motor da eller? vanskelig å ligge silengs på quattro og bare 230 hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 4,2 V8 så jeg har 307hk med mtm chip og k&n filter! Men synes det er vanskelig fordet jeg:( Nettøp kjøpt så jeg driver fortsatt og lærer meg og bruke den! Men er vant til BMW M3 og Tahoe jeg så gi meg en med bakhjulstrekk så ligger jeg breiere en de fleste men det er vel bare å bli kjent med bilen så skal det nok gå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og feila mange ganger gett:) Har automat og helt nye 235 35 19 på bilen så har ikke sjans å få den til å slippe på asfalt! Ikke når det er vått engang! Klarer det på grus da men er ikke så mye grusveier i oslo og omegen at det gjør no:/

 

Bare lurer jeg, driver du å kjører slik på offentlig vei?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører ikke sånn til vanelig da men prøver nå ut av en rundkjøring her og der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg skal oppfordre til noe som helst så er del vel kanskje greiest å øve på et underlag alà gress/is/snø.. Er vel ikke rent få som har truffet lysmaster, veiskiller o.l. når dem har øvet på sladd.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finn en grusvei, begynn i det små i svingene. Liten sladd.... større sladd.... enda større sladd.... så i et tre eller no... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*ler* Ja eller en grøft eller to! Stykt å si det men jeg går bare å venter på vintern jeg nå så jeg får se hva denna kjerra er go for:) men i mellomtiden er det noen som har no tips om "fine" grusveier med lite trafikk som er vært å prøve ut i omeråder rundt Lillestrøm Lørenskog Oslos beste østkant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men tilbake til det alt startet med!! På Cossien min kan jeg bare plokke av drivknutene på forhjulene så har jeg bakhjulstrekk! Hvordan er det på en Audi? Eller fucker det opp hele quattro systemet på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror quattro systemet klikker litt da...? tror ikke det skjønner helt hva som foregår .... eller no. Har ikke noe sånn peiling, kunne bare tenke meg det, (thorsensystemet?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(thorsensystemet?)

?? Og det er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

?? Og det er?

Differensialen VAG bruker på biler med langsmonterte motorer heter TORSEN (av TORque SENsing). Diffen overfører mest kraft til den aksel det er mest motstand på (best grep), men den versjonen som er brukt av VAG krever en viss motstand på begge aksler for å fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil da si at det går eller ikke går? Hvis for aksel ikke har noe motstand vil ikke diffen gi noe kraft til bakakslingen heller da? For det jeg tenkte var at bilen ville "tro" det ikke var no feste for fremhjulene så den ville da gi all kraft til bakhjul? Ikke vet jeg det er derfor jeg spør : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det egentlig litt dumt? Hva skjer hvis du er ute og kjører og er uheldig og ryker en drivknute! Vil bare hele bilen slutte å gå da? Eller er kansje greit så man ikke gjør vondt værre:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjører i grøfta, og fremhjulene dine ligger i snøen eller lufta, vil fremhjulene bare spinne, mens det ikke skjer noe bak (Så fremt det ikke finnes grep foran). Derimot kan du trykke litt på bremsen, så vips trekker det bak også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset:) Det har jeg alderi tenkt på! Men nå har jeg ikke hatt den en vinter ennå da men kommer helt sikkert til å få brukt for det trikset:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor alt dette peset om bakhjulstrekk, når du har kjøpt deg en 4-hjulstrekker :confused:

Vent på Kong-vinter, og du vil aldri kjøre noe annet enn quattro!!! : ja :

 

Med det gamle quattro-systemet, som har manuelle, vakuumstyrte differ, kan man enkelt legge ut "ræva" når det måtte ønskes. Men man bør helst ikke gjøre det på asfalt (helst ikke uten at hjulene spinner hvertfall), da dette sliter på drivverket.

Men for all del; Det finnes ikke noe festligere enn å lage "doughnuts" men 4 rykende hjul!!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte jo 4X4 av en grund ja:) Er ikke noe must men lurte bare på om det var mulig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte jo 4X4 av en grund ja:) Er ikke noe must men lurte bare på om det var mulig:)

 

"alt er mulig", men med 1865 kg bil, automat og digre hjul som du har er ikke bilen særlig egnet til å "rive" løs alle fire på asfalt. Har akkurat maken bil selv og de griper altfor godt til å rive det løs på tørt på en så tung bil. På vått går det greit f.eks i rundkjøringer etc, men jeg synes den er altfor tung til å kjøre slik med på asfalten.

 

Vent til vinteren du, det er det den er laget for :D men husk at bilen er stor og tung og du trenger stooor plass om du skal legge den skikkelig ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.