Anbefalte innlegg

Okei, kan man skru av og på denne når som helst da?

 

Takker for svar.

Hvis du klipper ledningen så kan du det ja.

Anbefales dog ikke og "kjøre rundtomkring" med sperra på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alle nye quattro modeller samt s2,s4,s6 og rs2 den elektroniske justerbare diffen(eds)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alle nye quattro modeller samt s2,s4,s6 og rs2 den elektroniske justerbare diffen(eds)?

EDS/EDL kom rundt 95.

S2, UrS4 (C4), RS2 har låsbar bakdiff.

A4, S6 (C4) og nyere har EDL eller EDS om du vil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2, UrS4 (C4), RS2 har låsbar bakdiff.

Disse er ikke elektronisk styrte altså? Men har sett enkelta av disse som garantert har hatt mer kraft bak. bl.a. den gule s2'n til seberg og jørgensen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er ikke elektronisk styrte altså? Men har sett enkelta av disse som garantert har hatt mer kraft bak. bl.a. den gule s2'n til seberg og jørgensen..

Bakdiffen har ikke noe å gjøre med hvor mye kraft som blir ført til bakakslingen.

Bakdiffen fordeler krafta som allerede er der, mellom de to bakhjulene.

 

Det er en Torsen-mellomdiff (som nevnt tidligere i denne tråden) som fordeler kraft mellom fram-, og bakaksling. Ettersom hvor systemet finner mest feste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at bakdiffen ikke kan gi mer kraft, men hva er gjort siden den bilen sladda som et uvær?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at bakdiffen ikke kan gi mer kraft, men hva er gjort siden den bilen sladda som et uvær?

 

Den gule til Frode Jørgensen er opprinnelig en fabrikkbygget Rallycross-bil, med diverse ombygninger etter det, så uten at jeg har konkret oversikt over hva han har gjort med den, så er den ikke særlig sammenlignbar med vanlige gatebiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft! men dette er pirutter da, det er jo ikke "så" vanskelig. Men den gule s2 sladda igjennom hele breisladdsvingen på rudskogen, trudde det var bakhjulstrekk med en gang jeg, men det var 4wd gitt:p

Åssen klarer han det viss det ikke er mer kraft bak?

mulig de bare hadde spærra på hele tia?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at bakdiffen ikke kan gi mer kraft, men hva er gjort siden den bilen sladda som et uvær?

 

Et søk på forumet gir deg denne tråden;)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=16548

 

der det står at bilen har en Gearkasse Audi Imsa 62/38 Splitt 6 trins. Den fører da 62% bakover og 38% foran hvis jeg har skjønt det rett. Ikke alle som kjører orginalt heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et søk på forumet gir deg denne tråden;)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=16548

 

der det står at bilen har en Gearkasse Audi Imsa 62/38 Splitt 6 trins. Den fører da 62% bakover og 38% foran hvis jeg har skjønt det rett. Ikke alle som kjører orginalt heller.

Takker. der fikk jeg det svaret jeg ville ha:D tenkte meg at det var noe sånnt de har brukt, samme som dahlbeck har på golfen det vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men konklusjonen ut fra det jeg har lest nå da blir at siden jeg har dette EDL/EDS systemet er det ingen ting jeg kan gjøre for å flytte mere kraft til bakaksling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men konklusjonen ut fra det jeg har lest nå da blir at siden jeg har dette EDL/EDS systemet er det ingen ting jeg kan gjøre for å flytte mere kraft til bakaksling?

 

Nei, det har ingenting med EDS-styringen av fremre- og bakre differ å gjøre, de regulerer kun mellom de to hjulene på samme aksling. Det er senter-diffen som regulerer kraften mellom for- og bakaksel, og det kan man ikke regulere på din bil med originalt drivverk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men konklusjonen ut fra det jeg har lest nå da blir at siden jeg har dette EDL/EDS systemet er det ingen ting jeg kan gjøre for å flytte mere kraft til bakaksling?

 

Gjentar meg selv, og Thomas Wathne her nå men.. Les det jeg skrev tidligere;

 

Bakdiffen har ikke noe å gjøre med hvor mye kraft som blir ført til bakakslingen.

Bakdiffen fordeler krafta som allerede er der, mellom de to bakhjulene.

 

Det er en Torsen-mellomdiff (som nevnt tidligere i denne tråden) som fordeler kraft mellom fram-, og bakaksling. Ettersom hvor systemet finner mest feste.

 

Siden EDL er en funksjon på frem-, og bakdiff, har ikke eletronikken der noe å gjøre med kraftfordeling foran og bak. Den styrer kun fordeling mellom venstre og høyre hjul på samme aksel. Mellomdiffen, som er en torsendiff (dette gjelder omtrent alle Audier etter 1987) er en mekanisk løsning som fordeler motorkraft mellom frem-, og bakaksling etter hvor det trengs. Dette kan du ikke styre på noen måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg har en Audi 80quattro gte fra 1985 som blir brukt på jordet på denne kjører jeg med tre drivakslinger å sperra inne. Fungerer fint som snus. Grunnen er at den er alt for liten motor : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.