Hjelp til å åpne panser/dirke dør - C4

Anbefalte innlegg

Bilen har selvfølgelig gått tom for strøm i ferien, så tom at ikke alarmen blinker lenger engang, så no får jeg ikke låst opp bilen siden nøkkelen ikke går i noen av dørene etter årenes innbruddsforsøk.

Har kjøpt nye låsesylindre, men har ikke tatt meg tid til å få montert de enda, så no står jeg her, med godt låst bil.

Jeg er medlem av naf så de skal no få gjøre et forsøk på å dirke den opp, men mener at disse bilene skal være "dirkesikker", så hvis denne planen går i vasken, er det mulig å få opp panseret fra utsiden, for da får jeg gitt den strøm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt komme deg under bilen og gi den litt strøm på starter/dynamo. der er det direkte kontakt med batteriet.

 

Om bilene er dirkesikre er vel diskuterbart, men jeg har sett NAF-folk kludre til slike biler før. prøv heller med strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg klarer vel å få av den platen under der så jeg får prøve det først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og få opp pansert på bilen din så er jo saken enkel bare og få på litt strøm da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo men det var det om det var mulig å komme til vaierene fra utsiden, gjennom diverse luftinntak og det som er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo men det var det om det var mulig å komme til vaierene fra utsiden, gjennom diverse luftinntak og det som er.

Beste mulighet må vel være om du får av motordekselet under tipper jeg, og komme til foran radiatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funket å skru av dekselet, var nok taklyset baki som var synderen, så slipper jeg tenke om noe stjeler strøm og. Ble litt nervøs for å koble strøm på starteren når bilen stod i gir på bukker, men med batteriladeren gikk det fint, fikk nok strøm til å låse opp.

Takk skal dere ha folkens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du fant ut av det. Men til en annen gang:

 

Bilde4.jpg

 

Bilde3.jpg

 

Bilde2.jpg

 

Bilde1.jpg

 

Beklager for bildestørrelsen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke dum de luft pumpe tingene, har sett de før. men er vel ikke helt heldig for låsen å åpne døren mens den trykkes ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, først bruker man såpe/glidemiddel (hehe) for å stappe dem til beste lokasjon og pumper dem opp til man

kommer i riktig posisjon med verkøyet, og slipper litt luft ut til det er "riktig" press på dørene. Dog så brukes disse

putene mellom list og glass også.

 

PS. Til nød fungerer det sikkert med en prompepute også :nana:

 

En kamerat av meg kom over en side for 2-3 år siden der man kunne kjøpe et tilsvarende dirkesett med visa.

Man måtte bare krysse av på feltet "Jeg er en autorisert låsesmed" :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig lett å få opp panseret. Lag en rett streng på ca 50cm. Lag en krok fremme og før den inn gjennom grillen oppe til høyre. Du vil da treffe rett på wiren og bør etter litt fikkling dra den ut sånn at panseret åpner seg.

 

Har gjort dette med hell flere ganger på min etter at de elendige plastklipsene har gitt etter så wiren ikke er stram nok.

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.