#1 Skrevet Juli 24, 2005 skal kjøpe nye felga til golf 3 vr6`n min no, og lure da på. felgen e 8x17 , KA size dekk e finast da , og NEEEE skal ikke ha et dekk vrengt på så det ser heilt sykt ut, dekket skal gå i kant med ytterbana på felgen ikke på skrå innover der felgen stikk lenger ut enn dekket. skal vere skikkelig ja;) 205 eller 215 som e best der ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2005 Jeg har 225 på mine 8*18, da går det helt i kant med felgen, jeg synes det ser bra ut. 215 går helt sikkert kjempebra det også, men 205, da blir det nok litt strekt ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2005 Tror 215 passer best på 8*17. Jeg kjører med 205 på 7*17 på min golf. Det passer bra sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2005 Det kommer jo litt ann på hvilken dekk fabrikant du skal ha også da, for noen dekk som feks falken, har smalere sporvidde enn feks michelin og bridgestone. tror ikke jeg ville hatt noe breiere enn 215 på en golf 3, ellers så vil det nokk spore en del. På golfen jeg hadde før, hadde jeg 205, og syntest det sporte en del. Men dette er noe dekkforhandlerene burde vite om, etter hvilket dekk du velger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2005 skal kjøpe nye felga til golf 3 vr6`n min no, og lure da på.felgen e 8x17 , KA size dekk e finast da , og NEEEE skal ikke ha et dekk vrengt på så det ser heilt sykt ut, dekket skal gå i kant med ytterbana på felgen ikke på skrå innover der felgen stikk lenger ut enn dekket. skal vere skikkelig ja;) 205 eller 215 som e best der ? 205/40 17 er det dekket som passer best på Golf 3 og det ser sikkert ok ut på 8x17 felgen også. Mor kjører med dette på Poloen sin og det ser bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2005 Jeg har selv en TSW pace felg, med 8x17, og har på 215 dunlop sp9k dekk..dette passer knall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 25, 2005 Vil du ikke ha strekk er 215/40 eller kanskje 225/35 det beste valget på 8x17 til Golf 3. Men vær obs at 8" felg skjelden går på uvalset Golf 3 uten subbing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 25, 2005 Vil du ikke ha strekk er 215/40 eller kanskje 225/35 det beste valget på 8x17 til Golf 3. Men vær obs at 8" felg skjelden går på uvalset Golf 3 uten subbing. Jepp derfor burde man velge 205/40 eller 195/40 17. Sistnevnte gir litt strekt dekk, men 205/40 på 8x17 er etter min mening ikke særlig strekt. Men det kommer mye an på hvilket dekkmerke man velger. Toyo 205/40 17 ser i hvertfall bra ut på 8x17. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 14, 2005 dunlop sp9k dekk , ka pris ligg desse på ca. i 215/40/17...bare nyskjerrig. TROR nokken at eg må gjøre store inngrepet for at 8x17 med 215 dekk skal passe fint på golf vr6`n min? litt usikker pga har senket 50mm med gule koni rundtom, og har ikke gjort nokke med hjulbuer eller nokke. felg et er 35 , og 8" brei som sagt. har muligheit for lån av hjulbue valse og kose meg litt med den om det trengst, men bare lure på om dokker trur det går bra uten;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2005 dunlop sp9k dekk , ka pris ligg desse på ca. i 215/40/17...bare nyskjerrig. TROR nokken at eg må gjøre store inngrepet for at 8x17 med 215 dekk skal passe fint på golf vr6`n min? litt usikker pga har senket 50mm med gule koni rundtom, og har ikke gjort nokke med hjulbuer eller nokke. felg et er 35 , og 8" brei som sagt. har muligheit for lån av hjulbue valse og kose meg litt med den om det trengst, men bare lure på om dokker trur det går bra uten;) Husk at 215/40 17 er endel større enn 205/40 17 og på Golf 3 kan det bli et problem å få bilen lav og unngå subbing med denne dimensjonen. Allerede med 205 så kan det godt hende du må valse hjulbuene (kommer an på senking og felgbredde og offset), så hvorfor gjøre ting ennå verre med 215? Da ville jeg i såfall heller gått for 225/35, men de koster sikkert dobbelt så mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 22, 2005 ser det veldig strekt ut med 205 bredde på en 8" brei felg da Runar?? du sa din mor har det på poloen...ser det OK ut alså,,vil ikke ha sånn overstrekt styr..ser så sykt ut når felgen stikker lenger ut enn dekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 22, 2005 ser det veldig strekt ut med 205 bredde på en 8" brei felg da Runar?? du sa din mor har det på poloen...ser det OK ut alså,,vil ikke ha sånn overstrekt styr..ser så sykt ut når felgen stikker lenger ut enn dekket Det det er ikke særlig strekt, akkurat passe for de som ikke er for ekstreme. Men dekket beskytter ikke felgen fra å bli kantkjørt hvis du legger bilen inntil en kant, men for å få til det på 8 toms felg, må du i hvertfall opp i 235 og det er ikke lurt veitu. 205 på 8 tom er ca like strekt som 225 på 8,5 tom og det er det jo mange biler som har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 22, 2005 skal kjøpe nye felga til golf 3 vr6`n min no, og lure da på.felgen e 8x17 , KA size dekk e finast da , og NEEEE skal ikke ha et dekk vrengt på så det ser heilt sykt ut, dekket skal gå i kant med ytterbana på felgen ikke på skrå innover der felgen stikk lenger ut enn dekket. skal vere skikkelig ja;) 205 eller 215 som e best der ? deffinitivt 215..205 vil nok skrå litt innover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 22, 2005 deffinitivt 215..205 vil nok skrå litt innover Jeg gjentar meg selv... Hvis man KUN vurderer vinkel på dekkside, og vil ha den nesten rett på 8x17, så velger man 215/40. Men 215/40 er unødvendig stort på Golf 3 og summen av det og 1 cm eksta bredde, fører til endel problemer med subbing som man har mulighet til å redusere med 205. Mange her som kanskje ikke er klar over at 215/40 har høyere dekkside enn 205 og hvorfor velge mer dekkside enn man burde? 205/40 er mer enn stort nok på Golf 3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 23, 2005 Har selv hatt Golf Vr6 med 8*17 og 215.40.17, satte på kw-gewinde, og senka den 8 cm forran og 6cm bak, dette ble meget vakkert og kjørbart! Men må da valse inn kanten bak, og noe modd forran! Subbet da litt i de stoore dumpene v. høy fart, så dersom jeg hadde valgt 205 hadde dette mest sansynlig vært unngått! Dette var felger med 35 innp. og med federal dekk. Mvh Frode G 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 24, 2005 ok, thanx boys, ble litt klokere ja hehe...skal se det litt ann, får ikke felgene før om omtrent en mnd. og har tilgang på en valse og en dyktig valsemann.. hehe...så vurerer å kutte vekk kanten på skjermene, den som stikker 1cm inn omtrent. å så valse litt der fremme og bak, åsså evt . feste på igjen skjermbredderne med sikaflex om det de skal på igjen.. de e jo vanligvis poppet på da , men om eg skjærer vekk kanten så er der ingenting å poppe fast i lenger ,) hehe....time will shoW dokker skal iverttfall få se resultat, kanskje ikke før våren, men bare vent, blir faen me poooooorno med de felgane 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...