Problem med bilstein dempere forran 86 A100 TQ

Anbefalte innlegg

Jeg har problem med at mytteren som skal holde fast demperen i fjærbeinet løsner.

 

Kan demperen bli ødelagt når jeg kjører og den er løs?

 

Og hvordan i alle dager skal jeg få montert dette så det ikke løsner?

 

Noen som har hatt dette problemet før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To ting er vesentlig for å få festet den store mutteren som holder bilsteindemperne¨på plass i fjærbeinet:

 

1) Å rense gjengene på fjærbenet skikkelig. Mutteren til bilsteindemperne går lengre ned enn de originale, så det er stor sjans for at gjengene er møkkete eller rustne.

 

2) Å bruke Bilsteins originalverktøy for å dra til mutteren (se bilde). Det er litt trælete å få dette på og av fjærebenet, men med en hjelpende hånd eller to går det greit. (Jekk bilen opp litt, og få noen til å presse ned demperen så du får verktøyet over den).

 

Demperen tar sikkert ikke skade av en liten kjøretur i løs tilstand, men det er ikke akkurat å anbefale å kjøre mer enn nødvendig med løs demper.

 

bilsteinverktoy.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjengene er godt grodd igjenn ja ;)

Er det verktøyet dyrt?

 

Jeg så at pakningen i mutteren hadde sprekt sikkert av mishandlingen den har fått i løs tilstand, er det viktig at den er hel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verktøyet fulgte med demperne jeg kjøpte, men det er et partre år siden, så jeg vet ikke prisen. Kan ikke være dyrt. Hør der du kjøpte demperne.

 

Nå er jo Bilstendemperne bygd opp ned i forhold til andre dempere, så om det kommer små mengder møkk/vann forbi pakningen der så kan ikke det gjøre så mye. Det kommer ikke inn i selve demperen likevel. Men om pakningen er riktig ødelagt er det kanskje ikke så heldig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.