#1 Skrevet Juli 25, 2005 Heisann.. da har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Golfen min har sluttet å dra konstant, den slår inn av og til.. meget irriterende.. og for 2 uker siden kom det airbag fault lyst på displayet.. det kommer en feilmelding på ca 2500 3000 omdreininger, først etter denne meldingen har komt så kommer turboen litt men ikke for fult. jeg åpnet og skjekket og fant ut at det spjellet som står ved/på wastgaten ikke åpner seg helt eller lukker seg helt, så det kommer ofte en lyd som er som om du knekker di fleste bein du finner i en 3åring. den lyden er veldig intens i kupeen men også fra utsiden. så jeg lurer på om noen har vert borti det samme problemet? For ca 1 årsiden ble topp+kamaksel og lmm byttet. Mvh Bjelland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2005 Søk på "magnetventil" og bytt så den. Tipper det løser problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2005 Jeg hadde problemer med magnetventil, men dette hørtes desverre mere alvorlig ut enn det. Spesielt det med lyden av knekte bein i en treåring... Men jeg vet ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2005 Hm.. den lyden kommer bare av og til. Magnet ventil er kjøpt og bestilt. Det er den som sitter ganske langt oppe ved høyre for det store motordekselet.. Får delen på mandag eller tirsdag så får prøve da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2005 Skifta magnetventilen i dag.. an drar litt bedre men den fæle lyden kommer oftere og er mye sterkere. dvs etter min mening at det spjellet som er på wastgaten som er defekt.. for det lukker og åpner seg helt etter som det vil ( ikke som det skal:() men etter som jeg forsto så sitter det fast med turbo manifoil og alt? -Bjelland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2005 Då hentet jeg nettop bilen fra service. Di bytta luftmengdemåler og ein pakning på turboen. Men jeg har jo byttet luftmengdemåler for 7mnd siden så jeg syns det var merkelig at det var den som hadde røket nok en gang. Men nå for første gang har det vert skikkelig drag i dieseldyret mitt hehe ikje le vet det finnes mye sprekere biler =) -Bjelland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...