#1 Skrevet Juli 25, 2005 Heisann sikkert flere her på forumet som har hatt problemer med micro bryter i dørlås på Audi og VW. På min bil styrer bryteren kupe lys og vindu opp og ned. Har demontert låsen og bryter og har funnet ut at bryteren helt klart er ødelagt og ikke kan repareres. Hos Møller sier de at jeg må kjøpe komplett dørlås med driver for sentrallås. Kan ikke skjønne at det skulle være nødvendig. Er det noen der ute som har en slik bryter eller vet hvor jeg kan få kjøpt en slik. Evt andre løsninger på problemet. Mvh Thomas Andersson 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2005 hmm. Jeg kjøpte meg ny microbryter på møller. var ikke noe problem det! 135 kr trur jeg den kosta. var riktignok til bakluka da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2005 På bakluka på sedan er den løs men ikke på Avant. Hvis du får ut bryteren ville jeg sjekke med et radio/tv verksted eller no....de kan skaffe slike kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2005 Ikke mulig å kjøpe bare bryteren. Har demontert bryteren og skal sjekke med div. leverandører imorgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2005 Ikke mulig å kjøpe bare bryteren.Har demontert bryteren og skal sjekke med div. leverandører imorgen. Jeg har akkurat byttet bryter i førerdøra på audi 80, den styrer sentrallås og org alarm. Kjøpte den på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2005 Jeg har vært i kontakt med Møller flere ganger og de kan ikke levere micro brytere til mine biler, en Audi TT og en Golf 4. Her må man kjøpe komplette låskasser med driver for sentrallås. Kostnad pr stk kr 1650,-. Jeg har samme feilen på begge bilene og har også hatt feilen på tidligere Golf 4. Syntes det var litt drøyt å skulle bytte hele låskassa pga den lille micro bryteren. Demonterte derfor låskassene og tok deretter ut brytere. Fikk tak i samme microbryter hos Elfa i Oslo. Bryteren var lik, men med annen sokkel. Byttet enkelt bryter over på riktig sokkel og vips et stk ny bryter. Hele jobben tok 3 kvarter. Total kost for begge bilene kr 240,- kr. Mvh Thomas Andersson 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 29, 2005 Jeg har vært i kontakt med Møller flere ganger og de kan ikke levere micro brytere til mine biler, en Audi TT og en Golf 4. Her må man kjøpe komplette låskasser med driver for sentrallås. Kostnad pr stk kr 1650,-. Jeg har samme feilen på begge bilene og har også hatt feilen på tidligere Golf 4. Syntes det var litt drøyt å skulle bytte hele låskassa pga den lille micro bryteren.Demonterte derfor låskassene og tok deretter ut brytere. Fikk tak i samme microbryter hos Elfa i Oslo. Bryteren var lik, men med annen sokkel. Byttet enkelt bryter over på riktig sokkel og vips et stk ny bryter. Hele jobben tok 3 kvarter. Total kost for begge bilene kr 240,- kr. Mvh Thomas Andersson Kan du legge ut delenr, og kanskje noe mer detaljert beskrivelse om hvordan du gjorde dette? Har samme problem på passasjersiden - litt upraktisk dersom man låser bilen, passasjer setter seg inn uten at bilen registerer noen dør som åpnet og bilen derfor låser seg og aktiverer alarmen etter et minutt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 29, 2005 Litt O.T, men likevel litt topic.... Når det gjelder slike "kan ikke byttes deler" fra Møller, ta deg tid til å undersøke litt rundt først. Samme eksempel som nevnt over med disse bryterne er det med bl.a justeringsbryteren for speilene. Pærene ryker etterhvert i disse og er ifølge Møller ikke til å bytte ut, ergo man må kjøpe ny bryter til nesten tusenlappen.. Kosta meg 9 kroner for ny pære fra ELFA og en drøy times jobb med demontering, lodding og montering.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 26, 2007 Kanskje på tide å få gjort noe med denne låsen snart, så jeg spør igjen, har du noe delenr. på mikrobryteren fra Elfa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 26, 2007 hmm, det finnes en billig løsning altså Har nettopp byttet begge låsene foran på møller til den nette sum av 6-7 tusen. jaja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2007 bumper denne da jeg burde bytte begge microbryterne i låsekasse på dørene fremme,.. kupe`lyset lyser konstant hele tiden. pga høyre dørlås og på venstre dørlås vil ikke lyset skru seg på når man åpner døra. Noen som vet hvilken chip på elfa som man skal bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 31, 2007 Jeg har vært i kontakt med Møller flere ganger og de kan ikke levere micro brytere til mine biler, en Audi TT og en Golf 4. Her må man kjøpe komplette låskasser med driver for sentrallås. Kostnad pr stk kr 1650,-. Jeg har samme feilen på begge bilene og har også hatt feilen på tidligere Golf 4. Syntes det var litt drøyt å skulle bytte hele låskassa pga den lille micro bryteren.Demonterte derfor låskassene og tok deretter ut brytere. Fikk tak i samme microbryter hos Elfa i Oslo. Bryteren var lik, men med annen sokkel. Byttet enkelt bryter over på riktig sokkel og vips et stk ny bryter. Hele jobben tok 3 kvarter. Total kost for begge bilene kr 240,- kr. Mvh Thomas Andersson Kunne tenkt meg dele-nret på denne microbryteren, da ene dørlåsen i A6`en min kødder med kupèlyset. Noen som har byttet nylig..har den gamle liggende og gidder å sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 31, 2007 Hadde vært veldig interessant å vite hvilken microbryter det er snakk om ja Har begynt å krangle litt igjen på førersiden etter at alt fungerte etter en runde høy musikk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 31, 2007 Trur eg har ein defekt heime, kan sjekke delenummer når eg kommer heim på fredag. Hadde også problem med ly som blinka og dører låste seg, demonterte låsen og smurte opp mikrobryterne og monterte igjen. samme feil endå, tok den ut igjen og opna heile låskassen og det viste seg at kortet var svidd.. Kunne tenkt meg dele-nret på denne microbryteren, da ene dørlåsen i A6`en min kødder med kupèlyset. Noen som har byttet nylig..har den gamle liggende og gidder å sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 31, 2007 Trur eg har ein defekt heime, kan sjekke delenummer når eg kommer heim på fredag.Hadde også problem med ly som blinka og dører låste seg, demonterte låsen og smurte opp mikrobryterne og monterte igjen. samme feil endå, tok den ut igjen og opna heile låskassen og det viste seg at kortet var svidd.. Det hadde vært helt supert. Verdt forsøket å skifte microbryteren, da denne sikkert ikke koster mere enn en hamburger og cola. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 26, 2007 Noen som har funnet ut noe mere om delenr hos ELFA? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 26, 2007 Blei stille her gitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 26, 2007 Ja, det blei det gitt.. Jeg har også en defekt bryter....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 26, 2007 begge i fram dørene mine:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 27, 2007 Hvis en av dere som har defekt bryter gidder å demontere låsen og titte/måle på bryteren, så burde det ikke være alt for vanskelig å se hvilken av disse som passer...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 30, 2007 https://www.alliedelec.com/Images/Products/Datasheets/BM/SAIA_BURGESS_USA_INC/Saia-Burgess-Usa-Inc_Industrial-Control_8040024.pdf Denne kan brukes i følge de på vwvortex.com V4NST7-UL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 30, 2007 Dette er bryterer som er svært vanlige i elektronikk bransjen så bare demonter bryteren og stikk innom en butikk som selger elektronikk eller som reparerer / produserer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 1, 2007 Da er mikrobryter bestilt hos ELFA, så for vi se.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 1, 2007 Da er mikrobryter bestilt hos ELFA, så for vi se.... la oss få høre hvordan det går da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 1, 2007 Da er mikrobryter bestilt hos ELFA, så for vi se.... Hvilket varenummer hos ELFA bestilte du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...