#26 Skrevet Desember 1, 2007 35-831-01 http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2005441.htm&lang=no har jeg bestilt, men burde nok bestilt 35-831-43 med IP67. http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2002482.htm&lang=no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 1, 2007 Jeg holdt på med det samme i min A6, hadde heller ikke lys når førerdøren ble åpnet. En ekstra låskasse ble skaffet, microbryteren ble testet og fant ut at den var helt OK. Monterte så denne i bilen min, men oppdaget at låskassen var noe slitt, det var til tider litt vanskelig å åpne døren fra utsiden. Dermed tok jeg en kikk på låskassen og elektronikken som opprinnelig sto i min bil. Jeg åpnet elektronikkdelen og ble overrasket, for alt så helt nytt ut. I den ekstra jeg skaffet på forhånd var det møkkete og til og med noe rust. Jeg tok frem multimeteret og målte microbryteren, og fant at denne også fungerte helt utmerket, selv om den ikke tente lyset i bilen. Dermed kikket jeg på den delen av låsekassen som trykker inn bryteren, og her fant jeg feilen. Bryteren var helt OK, men det "hjulet" som trykker på bryteren var ødelagt, og ville ikke trykke bryteren inn, og dermed ble det heller ikke noe lys. Dermed monterte jeg "min" elektronikk-del over på låsekassen jeg skaffet fra en skadebil, og alt var greit. Inntil jeg får skaffet en annen låsekasse, får jeg bare leve med at dørn i blant er litt vanskelig å åpne fra utsiden (ja, jeg har forsøkt å justere staget fra ytter-håndtaket) Dette nevner jeg her fordi jeg vil minne folk på at det nødvendigvis ikke er bryteren det er noe galt med, men at det kan også være en mekanisk feil. Forøvrig vil jeg nevne et par ting om bryteren i A6. Denne er merket Burgess. Jeg fant flere forskjellige nettsider til produsenten (som nå heter Saia-Burgess) men jeg kunne ikke finne en microbryter som hadde de samme målene som den Audi har brukt. Søkte også gjennom ELFA's katalog, men heller ikke der fant jeg en bryter som matchet målene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 1, 2007 Stemmer dette at det kan være slitasje i vrideren. Denne er vel kledd i ett slags plast/gummi-materiale som slites og går hull i. Vet ikke men dette burde kanskje kunne fikses uten og skifte lås. Bryteren jeg har bestilt er forresten Saia Burgess, men det viste du kanskje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 1, 2007 kan det være mikrobryteren som er gåen når vinduene mine ikke virker.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 1, 2007 Kommer an på hva du mener med ikke virker. Kan i hvert fall gjøre slik at vinduene går opp og ned av seg selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 1, 2007 alle vinduene slutter plutselig å virke. så kommer de igjen,de kommer og går,men nå har de ikke virket på en stund.bilen er en 93 mod.s4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 1, 2007 Tviler egentlig på at dette skyldes dette. Har du prøvd å kjøre vinduene fra andre plasser enn førerdøra? Hvis de virker da er det sannsynlig brudd i overgangen til førerdøra. Virker de ikke fra de andre plassene bør du vel sjekke rele og sikringer. Dårlig kontakt på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 1, 2007 Jeg kan legge til at jeg så på problemer med dørlåsen på en '98 A6, der oppførte sentrallåsen seg noe merkelig (klikket ekstra etter å ha låst bilen, alarm virket ikke). Sjekket microbryterene, de var i orden, og det viste seg det var en av motorene som var gåen (den var også litt rusten). Det er flere motorer, den som var gåen var den som låser slik at man ikke kan åpne låse opp innenfra, så det forklarer at bilen ble låst men alarm ikke fungerte (og den "klikket" vel en gang ekstra når man låste for å forsøke igjen?). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 1, 2007 Jeg kan legge til at jeg så på problemer med dørlåsen på en '98 A6, der oppførte sentrallåsen seg noe merkelig (klikket ekstra etter å ha låst bilen, alarm virket ikke). Sjekket microbryterene, de var i orden, og det viste seg det var en av motorene som var gåen (den var også litt rusten). Det er flere motorer, den som var gåen var den som låser slik at man ikke kan åpne låse opp innenfra, så det forklarer at bilen ble låst men alarm ikke fungerte (og den "klikket" vel en gang ekstra når man låste for å forsøke igjen?). Det ekstra klikket du hørte er "sikkerhetslåsen" som slo inn. Denne forhindrer at bilen kan låses opp ved å dra i håndtaket innvendig (f.eks. etter at ruten er knust), på alle dørene. I tillegg vil da heller ikke sentrallåsbryteren på førerdøren fungere. Alarm var ekstrautstyr på disse A6ene, til tross for at de leveres med fjernstyrt sentrallås som standard. På toppen av det hele, så må sikkerhetslåsen programmeres til å fungere den også, f.eks. med VagCom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 1, 2007 ingen brytere virker.ser ut som at strømmen blir kuttet til alle bryterene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 1, 2007 Det ekstra klikket du hørte er "sikkerhetslåsen" som slo inn. Denne forhindrer at bilen kan låses opp ved å dra i håndtaket innvendig (f.eks. etter at ruten er knust), på alle dørene. I tillegg vil da heller ikke sentrallåsbryteren på førerdøren fungere. Alarm var ekstrautstyr på disse A6ene, til tross for at de leveres med fjernstyrt sentrallås som standard. På toppen av det hele, så må sikkerhetslåsen programmeres til å fungere den også, f.eks. med VagCom. Det ekstra klikket jeg snakket om var ikke der når låsen var i orden, dvs. et unormalt klikk (det kom litt kanskj 0,5sek senere). Det kan godt hende man hører klikket til sikkerhetslåsen normalt også, har ikke tenkt så mye over det, men poenget var at det var selve motoren til denne funksjonen i låsekassen som ikke virket. Det jeg tippet var at siden systemet ikke fikk beskjed fra microbryteren(for denne funksjonen/låsen) om at denne fungerte, så prøver den å låse en gang til (kjører "hele låseprosedyren" igjen?), det er jeg usikker på og er forsåvidt ikke så relevant. Poenget er at symptomet var et ekstra klikk etter å ha låst, og at årsaken var beskrevet. Så kan andre kanskje dra nytte av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 12, 2008 Da er 35-831-43 med IP67 bestilt Så da venter jeg i spennng på og se om den passer på min 99 A6 og hvordan det er og montere den Edit: Til de som skal bestille bryter, bestill med ferdigmonterte ledninger så dere slipper problemer med irr senere. Det var imidlertid ikke bryteren som var problemet hos meg men en leder som hadde irret av inni låsekassa... Loddet inn en ledning der og er god som gull nå Legger inn noen bilder i samme slengen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 23, 2008 Og et bilde til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 23, 2008 Alarmen min går en gang i blandt og når venstre bakdør er åpen er det disco i taket. Kan det komme av den her? Noen som gidder og forklare hvor og hva den er til? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mai 23, 2008 Alarmen min går en gang i blandt og når venstre bakdør er åpen er det disco i taket. Kan det komme av den her? Noen som gidder og forklare hvor og hva den er til? hehe Det høres litt ut som dørbryter ja. Kort forklart sitter den inni låsekassen, og merker om døra er åpen eller lukket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mai 23, 2008 Det høres litt ut som dørbryter ja. Kort forklart sitter den inni låsekassen, og merker om døra er åpen eller lukket. Den sitter ikke inne i låsekassen, den sitter på utsiden av låsekassen. Det er mye av grunnen til at den ofte tuller, fordi den blir utsatt for vann fra både regnvær og bilvask. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juni 6, 2008 Kjempefint med et alternativ til å bytte hele låsekassen, men før jeg kommer dit må jeg få åpnet døra. Høyre bak vil ikke åpnes fra hverken utsiden eller baksiden. Låser spretter litt opp når jeg låser opp alle dører, men den forsvinner ned igjen. Noen som har vært borti dette? Lite sugen på å ofre dørtrekket for å få åpnet døra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Juli 10, 2008 Akkurat det der har jeg slitt med på passasjerdøren, det er rett og slett bare drit som må ut og smørning som må inn i låskassen, så var jo problemet med å få opp døren, på min fikk jeg det til med å lirke/dra litt i dørhåndtaket på utsiden samtidig som jeg låste opp og igjen flere ganger, plutselig så kom den bare. Men no har jeg et problem med sentrallåsen, låsen på førerdøren låser seg motsatt vei enn de andre, altså når jeg trykker inn alarmen låser førerdøren seg mens de andre dørene låser seg opp og motsatt vei når jeg slår av alarmen, så går det noen sekunder så låser dørene seg opp og igjen opp og igjen helt rabiat: klø : Dette gir seg hvis jeg åpner førerdøren, så jeg snakket med en som monterer alarmer og han mente bastant det ikke hadde noe med alarmen å gjøre men microbryteren i førerdøren, så jeg har ikke noe annet valg enn å åpne opp å se, bare så drit at hele døren må deles for å komme til: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet September 25, 2008 Da fant døra mi ut at den skulle virke igjen etter noen mnd i låst modus. Har ikke gjort noe spesielt ,så bør vel åpne og se om det er noe skitt eller irr som forårsaker dette. Mest sannsynlig er det vel noen som slitent og må byttes. Er vel silkikonspray som er best på smøring nå som kuldegradene nærmer seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet September 30, 2008 Får slenge inn en tråd her jeg og da..! Ingen som har en DIY ang dette problemet med microbrytern?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Oktober 1, 2008 Hei! Har samme problem. Før fikk jeg ikke låse fra førersiden på golfen. Nå får jeg låse passasjerdøren fra førersiden, men ikke førerdøren. Har hatt ut låsekassa og lodda de to "standard-loddingene". Det utgjorde jo litt, men fortsatt ikke helt. Hvilken bryter styrer hva? Ett bilde noen, værsåsnill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Oktober 6, 2008 Prøver å bumpe jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Desember 9, 2008 Noen som har noen greie bilder/forklaring på hvordan man kommer til denne, og hvor omfattende operasjon det er snakk om? Er et par slike som begynner å tulle på Passaten...orker ikke betale tusenvis av kroner på Møller for å få fikset dette om det er så enkelt å bytte microbryter som noen her får det til å virke som, kan omså få elektrikerbroren min til å fikse det, han er litt mer vant med lodding og fiksing av smådeler enn meg... Må man av med det store blekkdekslet inni døra for å komme til? Er det ikke dette som er rimelig vanskelig å ta av uten å herpe noe til vindusviskermotorikken=mange tusen ut av vinduet...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Desember 9, 2008 Noen som har noen greie bilder/forklaring på hvordan man kommer til denne, og hvor omfattende operasjon det er snakk om?Er et par slike som begynner å tulle på Passaten...orker ikke betale tusenvis av kroner på Møller for å få fikset dette om det er så enkelt å bytte microbryter som noen her får det til å virke som, kan omså få elektrikerbroren min til å fikse det, han er litt mer vant med lodding og fiksing av smådeler enn meg... Må man av med det store blekkdekslet inni døra for å komme til? Er det ikke dette som er rimelig vanskelig å ta av uten å herpe noe til vindusviskermotorikken=mange tusen ut av vinduet...? må ta av det blekket ja, ganske mye jobb egentlig om du ikke er noe serlig på å skru fra før. Vindusmekanismen har ingen fare for å gå istykker. Bare om du har disse orginale plast "holderne" til ruta. Finnes metall oppgraderingskit.. ca 500kr pr vindu. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Desember 9, 2008 Tja, spørs hva man definerer som å kunne skru - har bygd opp et par biler fra grunnen av med motorbytte og det hele, så vet iallefall forskjellen på fastnøkkel og skralle:) Men er jo alltid redd for å ødelegge noe dyrt... Skal først sjekke om det er brudd i kabel ved dørgjennomføring, så får jeg bestille microbrytere og ta meg ei mekkehelg. Er det lik patent på alle 4 dører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...