#1 Skrevet Juli 26, 2005 Har sjekket litt angående plugger til 1.8T motorer med 180hk og mer.. Fikk utlevert Bosch F7LTCR med delenummer 101 000 051 AA på forhandler, men fikk vite at denne ikke var smart å bruke. Det jeg skal bruke er : NGK PFR6Q med delenummer 101 000 063 AA, eller Bosch F7DPP222T med samme delenummer.. altså to forskjellige plugger med samme delenummer hos VW/Audi. Les mere om dette på http://www.motor-talk.de/showthread.php?forumid=164&threadid=131927&perpage=15&pagenumber=1 hvis dere kan tysk da.. Er det noen som vet hvilke plugger man egentlig skal bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2005 Jeg kjører på Bosch FR5DP de skal være meget bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2005 Christian, Bosch FR5DP er jo to hakk kaldere enn std pluggene til 1.8T. Hva er grunnen til at disse er så bra? Martin, Bosch F7LTCR er en tennplugg med kobber elektrode, mens NGK PFR6Q og Bosch F7DPP222T er platinum plugger. Jeg har også fått anbefalt disse sistnevnte til 1.8T (150, 180 og 225 hk variantene). En guide til å lese Bosch plugger finner du her: Hvordan lese Bosch tennplugg koder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2005 Takker.. Jeg sjekket priser på NGK pluggene.. det koster 226kr pr.stk hos forhandler, og 250kr hos mekonomen.. Finnes det billigere plasser å kjøpe de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2005 Hvilken forhandler tar 226,- for NGK pluggene (101 000 063 AA / PFR6Q)? Jeg kjøpte på Møller Skøyen og betalte 667,- for 4 stk (15% klubbrabatt). Veiledende pris er 196,- pr stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2005 Tommy Schønberg sa at eg skulle bruke Bosch Platin FR 5 DP 1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2005 Alta Motor tar 226kr, Varanger Auto Vadsø tok 211kr pr stk.. Hvor får man tak i de Bosch Platin FR 5 DP 1 pluggene da? Må jo tenke på at jeg har nærmere 300hk i bilen min.. så kanskje det lønner seg å bruke noe annet da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2005 Alta Motor tar 226kr, Varanger Auto Vadsø tok 211kr pr stk.. Hvor får man tak i de Bosch Platin FR 5 DP 1 pluggene da? Må jo tenke på at jeg har nærmere 300hk i bilen min.. så kanskje det lønner seg å bruke noe annet da.. Meca har dei. veil pris er vel ca 160 kr pr stk, eg fikk dei for 110 kr pr stk, med mild pruting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2005 Tommy Schønberg sa at eg skulle bruke Bosch Platin FR 5 DP 1. Fikk samme info jeg og. Og har lest det samme på et forum. så regner med det stemmer da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2005 Den tabellen fra bosch.... Heat ranger code number.. hvilket angir den kaldeste pluggen? 06 eller 13? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 27, 2005 Den tabellen fra bosch....Heat ranger code number.. hvilket angir den kaldeste pluggen? 06 eller 13? Bosch bruker lavere nr dess kaldere plugg, ngk omvendt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 27, 2005 Siden jeg sliter med at pluggene soter ved daffekjøring, kan det være lønnsomt å gå et hakk varmere da? eller vil det være smartere å senke bensintrykket en smule? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 27, 2005 Siden jeg sliter med at pluggene soter ved daffekjøring, kan det være lønnsomt å gå et hakk varmere da? eller vil det være smartere å senke bensintrykket en smule? Går bilen for fett, må det justeres på bensinmengde. Hvis den gjør det og du har riktig kombinasjon av dyser, trykk og chip, er det antagelig en sensor har tatt kvelden, da går den automatisk litt fett. Om bilen går for fett, bør måles med skikkelig lambdamåler. Går den ikke fett, har du nok litt vel kalde plugger for din motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 4, 2008 Bosch Platin FR 5 DP 1 er det disse som fungerer best på 1.8t? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 4, 2008 Jeg kjører på Bosch FR5DP de skal være meget bra På tide med skifte av plugger pga service og ny chippa bil. Tenkt å gå for FR5DP. VAr innom Torshov for å kjøpe de, men de kunne ikke finne denne typen på pcn sin. Har noen evt andre ref.nr eller art.nr på disse pluggene? Kanskje andre som har erfaring med andre gode plugger for chippa 1.8T? Er det disse pluggene dere referer til (side 14): http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/A_Sect_Spark.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 4, 2008 F5DP0R er en meget bra plugg som virkelig anbefales! Den er 2 grader kaldere enn orginalt. Men fungerer meget bra! Dette er pluggene som er anbefalt på S2, 2.2 Bilen må være chippet og man bør ikke ha noen sensorer som ikke gjør jobben sin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 4, 2008 På tide med skifte av plugger pga service og ny chippa bil. Tenkt å gå for FR5DP. VAr innom Torshov for å kjøpe de, men de kunne ikke finne denne typen på pcn sin. Har noen evt andre ref.nr eller art.nr på disse pluggene? Kanskje andre som har erfaring med andre gode plugger for chippa 1.8T? Er det disse pluggene dere referer til (side 14): http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/A_Sect_Spark.pdf Sto nå i lista der da:) Har de hvertfall på mekonomen kan også bruke F5DP0R er samme pluggene det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 4, 2008 Er det sånn å forstå at oppgradering av plugger er obligatorisk ved 250-260hk i en 1,8T? I tilfelle hva bør jeg velge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 4, 2008 Er det sånn å forstå at oppgradering av plugger er obligatorisk ved 250-260hk i en 1,8T?I tilfelle hva bør jeg velge? De jeg skrev rett over her;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 4, 2008 De jeg skrev rett over her;) ja, der ser du hvor mye jeg får meg meg: flau : Er disse pluggene "best" å bruke altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 4, 2008 ja, der ser du hvor mye jeg får meg meg: flau :Er disse pluggene "best" å bruke altså? JEG ville brukt de org pluggene,de funket best for min del i B5`n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 4, 2008 ja, der ser du hvor mye jeg får meg meg: flau :Er disse pluggene "best" å bruke altså? Var de jeg hadde på mitt oppsett når jeg hadde den effekten;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 4, 2008 JEG ville brukt de org pluggene,de funket best for min del i B5`n. du prøvde med andre plugger å det fungerte dårlig eller? kunne tenkt meg å oppgradere de om det er anbefalt liksom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 4, 2008 du prøvde med andre plugger å det fungerte dårlig eller?kunne tenkt meg å oppgradere de om det er anbefalt liksom... Jeg prøvde org RS2 plugger,startet nesten ikke med en gang det ble kaldere i luften. Satte i org og da startet den på først kjinn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 5, 2008 Var innom Torshov igjen og de skulla ha 260kr stk for F5DP0R. Syntes det var litt i overkant. Forumet anbefaler https://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=b1fi2rjccbny5t45bc52am45&makeid=800002@Audi&modelid=1009347@S4%20&year=1993&cid=25@Ignition%20Parts&gid=7212@Spark%20Plug , her er prisen mye mer hyggelig ja. Kjøper annet snacks i samme slengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...