Deksel rundt motoren, kva funksjon har dette?

Anbefalte innlegg

Dekselet mit rundt motoren har sprekt ein del etter at den antakelegvis har subba nedi, dekselet under motoren er heilt knust.

 

Kva slags funksjon har dette?

 

Eg har tenkt og ta bort dette,

kva er fordelen og ulempene med det?

 

Må vel bli litt mindre varme da, og meir støy/støv.

 

Bilder:

125_2538_web.JPG

125_2539_web.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

æ vil tru d e mest før å beskytt mot dritt fra vei og slikt...motor bli fort skittete om det er vått,grus,drit, osv...

tok min vekk en gang jeg hold på undre motor, og da ble motoren fort skitten da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det bør jo være logisk at det og blir mindre varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

varmen har svært lite å sei etter mi meining. men æ kan jo ta feil.

dessuten stiger varmen OPPover... tror ikje d e varmen som skal vær d første problemet...

har meir trua på at motoren bli skitten...d blei min, å d var ikke lite heller, men da hadde vi mye dritvær, og endel grusveikjøring...

vet også at en kompis fikk sitt deksel ødelagt, å da han hadde åpent filter fikk han problem i store vannpytter....vann i innsuget..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan faktisk være at det blir mere varme og, hvis dekselet styrer luften på en måte.

 

mitt har vært borte så lenge jeg har hatt bilen. Har planer om å lage en ny i alu da men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt er omtrent borte, så eg tar resten bort og.

Så får me sjå. Eg køyrer ikkje på grusveg,

så det går vel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekselet har nok en aerodynamisk egenskap i tillegg til at det forhindrer en del støv/søle. Det hjelper sikkert litt på både vindsus og bensinforbruk, men om det er så mye at det er merkbart (for deg) er vel usikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.