Anbefalte innlegg

Kjølevifta går for full rulle for tiden. Ustanselig. Dvs, jeg må koble fra batteriet for at den skal stoppe. Har forsøkt å koble fra termobryteren på radiatoren også uten at det hjalp. Men det skal vel være en relè som styrer vifta..er det i såfall noen som vet hvor denne sitter? Har forsøkt å finne nevnte relè i sikringsboksen på venstre side i motorrommet og under dashbordet på venstre side..men kan ha oversett eller ikke funnet den. Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

normalt er det nettopp termobryteren på radiatoren som klikker og gjør at vifta går for fullt. Om det er releet som er klikka skal dette ligge i sikringsboksen i vannkassa oppi motorrommet. Det heter vel kühlerleufter eller noe sånt på tysk. Enklest er vel å begynne å nappe relé mens vifta går, når vifta stopper har du truffet riktig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

normalt er det nettopp termobryteren på radiatoren som klikker og gjør at vifta går for fullt. Om det er releet som er klikka skal dette ligge i sikringsboksen i vannkassa oppi motorrommet. Det heter vel kühlerleufter eller noe sånt på tysk. Enklest er vel å begynne å nappe relé mens vifta går, når vifta stopper har du truffet riktig :)

 

"Relais fuer Kuehlerluefter Europa" er nr. 3. Nappa ut den og samtlige andre uten forbedring..hm.. Kan det være at det på et eller annet vis har blitt kontakt mellom 2 av de 3 ledningene ved selve kontakten på termobryteren? Den er koblet av nå, men..hm..burde uansett ha kutta da jeg fjerna relèet..? Nei, her er jeg på tynn is. Men kan jo alltids rusle ned i garasjen igjen å måle for å ha gjort det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt ok..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn deg koblingsskjema på http://autolib.diakom.ru:8000/CAR/Audi/

og følg kablene. Må vel nesten bare prøve det iom at vifta går med pluggen til termobryteren ut. bruk skjema til 5000 siden usa-bilene ikke het 100 for i 88/89 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter under dashen... er oransjt, iallefall på min, hadde akkurat samme problemet med min, det er bare å vrikke litt på relet som sitter under dashen på venstre side... vet jo ikke om det er samme på 100 og 200, men tror det ? :confused: sitter iallefall på nederste raden nr 2 fra venstre mot høyre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm..hørtes interessant ut. Takk for tips Kay og Øystein! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.