Anbefalte innlegg

Dette er noe som har blitt verre og verre den siste tiden men ikke ved normal kjøring, det er kun hvis jeg drar bilen litt ut på registret. F.eks hvis jeg gir full gass og drar den til 4000 rpm i tredje gir og deretter slipper gassen uten å gire, dvs bruker motorbrems. Da kommer det MASSE blårøyk ut av eksosen! Er dette et tegn på sliten/gåen turbo? Hvis jeg lar bilen stå litt på tomgang og begynner og kjøre så kommer det ikke blårøyk ut, så jeg utelukker ventil tetningene. Motoren det er snakk om er en 10v, motorkode GV. Alle svar og teorier : rolleyes mottas med stor takk!

 

Mvh Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok mest sannsynlig turboen din som er sliten ja, men ikke noe farlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitne pakninger i turbo. Om det er farlig eller ikke kan diskuteres. :)

 

En kompis av meg hadde tilsvarende symptom på en 200 10v med 200hk motor. En stund etter havarerte turboen. Bytteturbo (så ny ut :D) kom på 6000,- fra GIK turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en mistanke om at det var turboen ja! Den har nok fått jobba litt ekstra etter at jeg fikk ny eksos for en måned siden! : smil : Men det må da gå ann å få tak i billigere turbo enn til 6000,-? Syntes dette hørtes mye ut! :confused:

 

Mvh Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en mistanke om at det var turboen ja! Den har nok fått jobba litt ekstra etter at jeg fikk ny eksos for en måned siden! : smil : Men det må da gå ann å få tak i billigere turbo enn til 6000,-? Syntes dette hørtes mye ut! :confused:

 

Mvh Tore

 

Sjekk med turboservice http://www.turbo.no/index2.htm de var lavere i pris når RS2 turboen min ble overhalt for 2 år siden i hvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.