Vedr bil med svææært høy km.stand

Anbefalte innlegg

Sliter fælt med å finne en VAG som passer mine behov, har derfor såvidt begynt å se meg om etter andre merker :(

 

Kom da bl.a. over denne Mercedes 220CDIen som har kjørt som taxi her i byen... Km.stand er ikke mindre enn 570', men automatkassen er bl.a. byttet itilllegg til endel annet. Er jo på mange måter den ideele pendlerbil skulle en tro, veldig komfortabel å kjøre, går greit (143 hk org) en behøver ikke å bekymre seg så mye over km.stand og slike ting :)

 

Er det galskap å kjøpe slik bil eller er det stor sjangs for at de holde ett par hundre tusen til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter fælt med å finne en VAG som passer mine behov, har derfor såvidt begynt å se meg om etter andre merker :(

 

Kom da bl.a. over denne Mercedes 220CDIen som har kjørt som taxi her i byen... Km.stand er ikke mindre enn 570', men automatkassen er bl.a. byttet itilllegg til endel annet. Er jo på mange måter den ideele pendlerbil skulle en tro, veldig komfortabel å kjøre, går greit (143 hk org) en behøver ikke å bekymre seg så mye over km.stand og slike ting :)

 

Er det galskap å kjøpe slik bil eller er det stor sjangs for at de holde ett par hundre tusen til?

 

Tar du den til NAF og får sjekket at alt er i orden og det er det, så holder den nok helt sikkert ett par hundre tusen til skulle man tro :) Eneste problemet jeg kan se er hvis den IKKE skulle gjøre det, for da kan det fort bli dyrt..

 

Prisen derimot, den gjenspeiler ikke den km.standen mener jeg. Få sjekket bilen hos NAF og prut den ned 10-20000 og du har fått deg en flott bil (blir vel utskjelt av vag-fantastene nå, men det ER en bra bil i grunn) :)

 

Har sett flere MB med 700 000km på klokka enn jeg har sett VAG med det i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En måååå ha NAF test e.l. før en kjøper en slik bil ja :) Vanskelig å prissette den, men at den må under 100' er nok sikkert, med vanlig km.stand ligger de fleste over 200'. Har foresten også blitt itvil om det er 125 eller 143 hk i den, ser ut til at det først er i 2000 de fikk 143 hk motor :(

 

Begynner så smått å haste med bilkjøp, innen 1,5 uke MÅ jeg ha ny bil og hvem vet hva jeg finner på dersom noe anent ikke dukker opp veldig kjapt :) Alternativene her og nå er to stk Caddyer... blir liksom en LITT annen bil å kjøre enn dette :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0 problem det om den er vedlikeholdt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er litt MER MB for penga. Har vært til salgs ei god stund så sikkert godt prutningsmonn.... http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=699955&template=default

-Geir-

 

Den der er bare å styre unna.. Hadde en slik som leiebil i Kongsvinger for ett års tid siden, fikk den ikke under liter'n på mila uansett hvor mye man prøvde, den drakk bensin til den store gullmedaljen :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har foresten også blitt itvil om det er 125 eller 143 hk i den, ser ut til at det først er i 2000 de fikk 143 hk motor :(

 

Du har helt rett med at det først var neste utgave som fikk flere hester. Dette er 93KW'en...

 

For øvrig ville jeg følt meg langt tryggere på en taxikjørt 220 CDI med 570' på telleren enn en privatkjørt 280 med over 300'... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En måååå ha NAF test e.l. før en kjøper en slik bil ja :) Vanskelig å prissette den, men at den må under 100' er nok sikkert, med vanlig km.stand ligger de fleste over 200'. Har foresten også blitt itvil om det er 125 eller 143 hk i den, ser ut til at det først er i 2000 de fikk 143 hk motor :(

 

Det er 125hk iflg vognkortet iallefall ;)

 

Det vil jo kunne dukke opp reparasjoner som må taes på denne som på alle andre biler, men iogmed at det går tusenvis av slike som taxier rundt om i landet er det ikke noe problem å skaffe f.eks en ny gearkasse eller overhale bakakselen den om den f.eks skulle ta kvelden.

 

E-klassen har slitt voldsomt med rustproblemer i dører og bakluke pga en produksjonssvakhet i falseutstyret som ble brukt, men alle disse er jo skiftet iflg annonsen.

 

Diselpumpen skiftet i år, den er "grisedyr", så det er jo alltids greit.

 

Forstillingsdeler (stag, kuler etc) til disse er grusomt dyre om du kjøper det originalt, men det finnes nok mye tilgjengelige deler fra "andre" leverandører.

 

Bilene er gode å kjøre, stor og trygg om det skulle skje noe. Ingen rakett med den motoren, men du venner du deg kjapt til å ta "løpefart" for å kjøre forbi ;)

En slik bil går fint 1 mill, har sittet i flere som har passert det her i Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med chip så har man iflg TS Racing 175, må da gå OK da vell??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt enig med deg Thomas ang. draget på bilen. Synes det er bra skyv fra ca 1500 omdr. opp til ca 3000 omdr. men der er det slutt også. Tror jeg skal ha problemer å følge den med orginal A6 2.5 tdi Q Tip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt enig med deg Thomas ang. draget på bilen. Synes det er bra skyv fra ca 1500 omdr. opp til ca 3000 omdr. men der er det slutt også. Tror jeg skal ha problemer å følge den med orginal A6 2.5 tdi Q Tip.

 

Så du mener den er en rakett ? :D

 

Med chip som skal gi opptil 175 hk begynner det nok helt sikkert å hjelpe, ja Tord. Egenvekt er bare 1495 kg, så en slik forbedring vil nok merkes. Kun èn drivende aksling også, så drivverkstapet er vel mindre enn på en Quattro som "vi" er vant til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener den er en rakett ? :D

 

YEAH! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ferdig svetta de skinnsetene iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ferdig svetta de skinnsetene iallefall :)

 

Tja... spørs det siden det kun er snakk om skinntrekk som har stått på siden dag 1, bør ikke være så mye svettelukt på org setene under :P (men desverre er ikke de skinn da...)

 

Pratet med selger isted og skal se på bilen imorgen... vet ikke helt om jeg liker tanken på å kjøpe MB og enda mindre en som er kjørt så sinnsykt langt, men i mangel på andre alternativ så kanskje :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en sånn bil ser du på bilen, ikke km-standen. Dem har rustproblemer, og dyser og dynamoer er deler som blir byttet i ny og ne (ref min kjenning på B.O. Steen). Vannkjølt 190Ah dynamo skal visstnok koste rundt 15k originalt, men koster helt ned under 4k uoriginalt.

 

Tror du skal leite lenge etter et VAG-produkt m den km-standen som noen vil eie. Og om MB har problemer så bør vel ikke vi VAG-fans skrike så høyt om det. Det har vel vært bytta litt deler på nyere biler hos Møller også de siste åra : gråter :

 

Lykke til m bilkjøp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den absolutt viktigste tingen på en MB med denne km standen er automatkassa.. den pleier å ryke ved +/- 500.000 km. Det har den tydligvis gjort også i dette tilfellet siden den er skiftet, så hvis bilen virker bra ellers er det bare å trå til.. MB er også en av de få bilene du får solgt for penger etter at de har passert 500.000

En Taxi har jo stort sett hatt varm motor siden den ble tatt ut hos forhandleren så den har ikke vært utsatt for det som er det verste nemlig å bli startet opp i 20 minus flere ganger om dagen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat vært å kikket på og prøvd bilen... For det første må jeg bare si at jeg 100% nekter å tro at en VAG med samme km.stand hadde vært noe i nærheten å kjøre, for helt seriøst, en merket ikke noe særlig til km.stand i det hele tatt. Gearkassen giret mye behagligere enn noen VAG jeg har kjørt med automat, men så er den heller ikke kjørt all verdens... Bilen gikk helt greit (som forventet) ikke noe fartsmonster akkurat men greit drag i det viktigste område, så med chip bør det fungere mer enn bra nok...

 

Så til det mer negative, selv om lakken kun er 1 år så er det der en ser at bilen har kjørt som drosje, ikke svært pen mao... Mye fåes sikkert bort med en skikkelig polering, men ikke alt :( I motorrom va der bittelitt olje, muligens bare litt svetting, men litt olje va der. Eier (som foresten er Haugesunds "beryktede" taxikonge) sverger at det aldri er etterfyllt olje på den og oljeskift har bitt gjort hver 20.000, foresten er det fullstendig historikk på bilen da alt (minus gearkassebytte) er gjort her. Der var heller ikke vinterdekk med, to av sommerdekka var dårlige.

 

Veldig itvil hva jeg skal gjøre.... tror ikke jeg betaler 109 for den ihvertfall men dersom jeg får den for rundt 90 så kanskje. Står foresten en ganske identisk bil til salgs hos forhandler her i byen, bare 2000 mod og kjørt 180'... den skal de ha 269.000 for... bare sånn til sammenligning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis all dokumentasjon foreligger, automatkassen fungerer silkemykt og det eneste det er å utsette på bilen er lakk og pris, så er det jo nesten bare å handle :) Prisen får du nok ned, omså bare til 100' ferdig registrert så er dette fremdeles ett godt kjøp da :)

 

Med så ny lakk er det jo vanligvis null problem å delvis opplakkere det som er stygt, da blir det jo fort en hel del billigere også :)

 

Km.stand har stort sett aldri tatt livet av en Mercedes, så det er i grunn ikke noe å tvile på, det som tar dem er alderen og da er det rust og morken gummi som forårsaker utgifter.

 

Tectylering av Merce er ett must.

 

Oh, og når du er ferdig med den og den er gått 800000km så stiller du ned km.standen til 80000km (den er sikkert like bra da som nå) også exporterer du den tilbake til Tyskland. Pass på å merke baksiden av speedometeret med "A thank you for all these years with odometer frauds - best wishes from all of us in Norway"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Runder du en mill med samme motoren spanderer Mercedes gullstjerne på deg, og tur til Tyskland.

Så det er bare å sette seg bak rattet og kjøre og kjøre og kjøre....he,he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NYDELIG : smil :

 

: haha :

 

Oh, og når du er ferdig med den og den er gått 800000km så stiller du ned km.standen til 80000km (den er sikkert like bra da som nå) også exporterer du den tilbake til Tyskland. Pass på å merke baksiden av speedometeret med "A thank you for all these years with odometer frauds - best wishes from all of us in Norway"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.