Problemer etter chiping! Hjelp ?

Anbefalte innlegg

A6 2.5 tdi quattro C4 Rekke 5 140 hk.

Har fått montert en SKN chip fra NBS.

Skal gi ca 170 hk og 360 nm.

Problemet er at bilen vibrerer mellom 2-3000 o/min. Ved flat fjøl.

Går ut ifra at dette skyldes økningen i dreiemomentet.

Har en kompis som har samme problemet. Han har boks fra KCR.

Har undersøkt med flere tunningselskaper og fått ulike teorier.

Mulig for svak clutch, avlastningsfjærene blir tvunget i bunnen slik at motor vibrasjonene forplanter seg i drivverket. ?

Ubalanse i svinghjulet? da skulle det vell ha vært mer konstant?

Problemet kommer kun ved belastning fra 4 gir og oppover.

Merker også litt på 3. ved tungt lastet bil og bratte bakker.

Noen som kjenner til dette ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville helt klart tatt dette opp med NBS siden det er de som har gjort arbeidet.

Vibrasjoner kan dessverre komme av så mangt. Når du sier at problemet kommer ved tung last er det også da turboen lader mest, og du har mest effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NBS vet ikke hva dette skyldes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk samme greiene på A4en jeg hadde. Den var inne hos Audi en tur, og der slo de fast at det var clutchen som var for svak. Voldsomt plagsomt å kjøre med..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har akkurat det samme på min, har undersøkt det med flere.....alle regner meg at det er svak clutch/svinghjul som forårsaker vibrasjonene (pga økt dreiemoment)

på min kommer dem ikke sikkelig før 5. gir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også akkurat samme duringa/vibreringa i min bil, chippet 2.5TDI det og.. Men jeg vet ikke hvilken chip som sitter i bilen : klø : Forrige eieren bare informerte om denne duringa og sa at det var pga. chipen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om en får samme problem på 2001 A6 Quattro 180Hk dersom man chipper ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter med det samma på min a4 avant.. men slet før jeg chippet den.. noen sier kan komme av slitene motor fester oxo, men har sliten clutch.. noen som vet hva sånt koster og bytte? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lenge samme feil på min A4. Fant til slutt ut at det var overslag i en plugghette. Vibreringen kom kun på fult pådrag, og ved tung belastning. Mitt tips er å sjekke disse... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lenge samme feil på min A4. Fant til slutt ut at det var overslag i en plugghette. Vibreringen kom kun på fult pådrag, og ved tung belastning. Mitt tips er å sjekke disse... ;)

hadde du fulgt meg i timen hadde du fått med deg at vi snakker om dieselmotorer ;) lite med plughetter der gitt : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.