VAG COM Cable - Carputer.no

Anbefalte innlegg

Sjekk denna da gutter, VAG-COM kabel til 698,-

 

Det er nok ikke en VAG-COM-kabel, men en OBDIIUSB-kabel, skulle jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk linken da... de linker til VAG-COM drivere og slike ting og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk linken da... de linker til VAG-COM drivere og slike ting og...

 

Ja, men jeg tror likefullt ikke at det er en VAG-COM-kabel. Du kan dog bruke den til en del etter hva jeg husker - VAG-COM-softwaren disabler en god del ting om den ikke finner 'korrekt HW'.

 

Jeg synes også det er rimlig tvilsomt at de tilbyr nedlasting av VAG-COM-software fra sin webside. Dette lukter litt IMHO.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men jeg tror likefullt ikke at det er en VAG-COM-kabel. Du kan dog bruke den til en del etter hva jeg husker - VAG-COM-softwaren disabler en god del ting om den ikke finner 'korrekt HW'.

 

Jeg synes også det er rimlig tvilsomt at de tilbyr nedlasting av VAG-COM-software fra sin webside. Dette lukter litt IMHO.

 

Ettersom jeg har forstått er det der en KKL-kabel, altså samme interfacingen som Ross-tech selger, men trenger ikke være en original kabel fra Ross-tech allikevel.

 

Husker jeg ikke helt feil så er disse også mulige å lage selv i seriellutgave. Iom at det ikke er lisens i kablene (disse selges jo rundt om), så må man ha VAG-COM lisens utenom fra Ross-tech, denne koster rundt 650 kroner her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom jeg har forstått er det der en KKL-kabel, altså samme interfacingen som Ross-tech selger, men trenger ikke være en original kabel fra Ross-tech allikevel.

 

Husker jeg ikke helt feil så er disse også mulige å lage selv i seriellutgave. Iom at det ikke er lisens i kablene (disse selges jo rundt om), så må man ha VAG-COM lisens utenom fra Ross-tech, denne koster rundt 650 kroner her.

 

Ja, vi er enige der :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg lurer på en ting ang de her kablene.. Jeg kjøpte nettopp USB KKL kabel fra Ebay, men er det vanlig at det bare er 5 pinner på OBDII kontakten?? Vil dette gi noen begrensninger dersom jeg kjøper meg en lisens? Vet jo at shareware versjonen gir begrensninger, men er jo kjipt visst jeg kjøper en lisens og får begrensninger pga at det bare er 5 pinner.. : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så et spørsmål fra en forvirret kar : Hva kan så denne kabelen brukes til? Ingenting? Lese ut feilminne? Kan en lese ut feilminne, bestiller jeg en kabel, da det ikke er "bare å bare" for meg å få dette gjort (må reise et stykke). Hva mer trenger jeg eventuelt?

 

Bærbar + kabel + program = lese ut feilminne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg lurer på en ting ang de her kablene.. Jeg kjøpte nettopp USB KKL kabel fra Ebay, men er det vanlig at det bare er 5 pinner på OBDII kontakten?? Vil dette gi noen begrensninger dersom jeg kjøper meg en lisens? Vet jo at shareware versjonen gir begrensninger, men er jo kjipt visst jeg kjøper en lisens og får begrensninger pga at det bare er 5 pinner.. : gråter :

Antall pinner har ikke noe å si.....Alle er ikke i bruk i bilen alikevel....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antall pinner har ikke noe å si.....Alle er ikke i bruk i bilen alikevel....

 

 

OKi.. Takk for svar. Blei litt bekymra der en stund :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.