Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg hva en 2.2 turbo MC motor tåler, trykk, turtall osv.. noen som har erfaringer osv.. bare lurer egentlig... :confused:

andre som har sånn motor? går deres bra? er jo bare 157HK ca, og 240NM, min drar iallefall veldig bra, men vet liksom ikke hvor mye turtall den tåler osv.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på 1 bar, med 1.1bars peak på originale deler og det funker helt flott.. Dette er forresten smertegrensa for bensinsystemet.

 

Har lest på nordicaudi om noen svensker som kjører på 1.5bar og oppover med original innmat med da med forsterket intercooler og tileggsprut..

Når det gjelder turtall så mister du effekt lenge før det begynner å bli farlig for motoren. Min mister all futt etter 5500rpm. sjeldent jeg drar den lenger enn det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ja, jeg synes min går ganske bra nå. Merker veldig godt forskjellen fra original til 1bar. Spes på lave turtall : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treser leverte en modell UrQuattro som gikk fra de orginale 200 audihestene til 280hk. Det de gjorde i all enkelhet var å bytte ut k-jet'en med samme system fra en sekssylindret Porsche og plugget ene utgangen.

 

Jeg ser for meg en løsning med 2.2 10v turbo og hiddensprut som må være helt fantastisk. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren min drar godt helt opp til turtallssperra... (MC motoren)

Jeg kjører med 0,8 - 0,9 i ladetrykk :)

 

Hvordan er det og få tak i K-jeten fra Porsche da mon tro? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turtallsperra?

Jeg har ikke turtall sperra.... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror den sitter i rotoren i fordeleren...

Den slår inn akkurat når det røde begynner på turtelleren hos meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. jeg kan dra min så langt jeg vil jeg.. mc1 motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sperra sitter i rotor. Men jeg mener å ha lest ett sted på forumet at denne kan flyttes lengre og lengre nedover på skalaen etterhvert som den blir slitt.

 

Ved å bruke uorginal rotor fjernes ofte sperra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.