Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg justere turbotrykket på denne motoren, sitter i en 97 passat.

Har hørt at dette ikke er mulig så lenge bilen ikke er chipa, stemmer dette?

 

Skulle være det samme problemet på en Volvo T4 også, men en kamerat av meg fikk den opp fra 0,4 til 0,8 og det ble jo mye bedre uten at motoren tok skade av det.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbotrykket bestemmes av hjernen og reguleres av wastegaten via en magnetventil. Ved å bytte ut magnetventilen med en manuell boostcontroller kan man justere trykket.

 

Problemet når du kun justerer trykk er at hjernen ofte registrerer trykket som for høyt iforhold til det du skal ha og dermed går bilen i nødmodus. Dvs at den går som et dass.

 

Jeg vil på ingen måte anbefale slike enkle løsninger å "trimme" på når det gjelder nye biler. Ikke glem at motorene oftest ikke får mer bensin og det er lett å ødelegge noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du går for å øke trykket, bør du kjøpe en litt solid boostcontroller.. Prøvde litt av hvert for å øke mitt litt og skjønte fort at det ikke holt med det billigste... En bløde-ventil som har en kontrollert "luftlekasje" mellom turbo og wastegate blir for ustabilt.. Varierte veldig på hvilket turtall og drag motoren hadde.. Kjøpte en turboxs boostcontroller på krb og denne har stabilt trykk fra jeg trår gassen i bånn på lavt turtall til langt opp... Denne har ikke noe kontrollert "lekasje" men den begrenser trykket... Kan justere både trykket, og hvor fort turbotrykket skal bygges opp.... Kostet 1400 kr mener jeg å huske...

 

335.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.