Anbefalte innlegg

Hei, var å bestilte hjullager bak til en 200 quattro igår, der sa han bak disken at det sto en liten notis ved de hjullagrene om noe spesialverktøy å sånn, noen som vet om dette stemmer? eller er det som alle andre hjullager? å hørte også at girkasseolje bytte og bakakseloljebytte er samme.. du heller bare på i girkassa så går det bak til bakaksel? stemmer det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det hørtes rart ut...

Det så i alle fall ikke slik ut under på min 100 TQ...

Tror det må tappes og fylles både på kassa og bakakselen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det hørtes rart ut...

Det så i alle fall ikke slik ut under på min 100 TQ...

Tror det må tappes og fylles både på kassa og bakakselen...

Jepp, må vist det.. syntes det hørtes litt rart ut selv.. hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, var å bestilte hjullager bak til en 200 quattro igår, der sa han bak disken at det sto en liten notis ved de hjullagrene om noe spesialverktøy å sånn, noen som vet om dette stemmer? eller er det som alle andre hjullager?

For å bytte hjullager trenger du ikke noe spesialverktøy utover er presse. (Hvorvidt det regnes som spesialverktøy får være opp til hver enkelt). Mulig de har ei spesalpresse på vag-verkstedet som gjør at de kommer til lageret uten å ta ut hjullagerhuset, men det er ikke nødvendig. Det bare forenkler en hel del.

å hørte også at girkasseolje bytte og bakakseloljebytte er samme.. du heller bare på i girkassa så går det bak til bakaksel? stemmer det?

Det er nok en misforståelse. Mulig han tenkte på at det er to tappeskruer på selve girkasssa, en forran og en bak, mens det bare er ett påfyllingshull forran. Du fyller olje forran og så renner det bakover til fordelingskassa.

Diffen bak har helt egne tappe og påfyllingshull.

(og som mange har nevnt tidligere: åpne fyllepluggen før tappepluggen, surt å tappe kassa og så ikke få opp fyllepluggen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! da var det byttet olje:) og hjullager er skrudd av, mangler bare å få de presset ut og inn igjen å skrudd det på, er nok ferdig i morgen : rock : gleder meg til å slippe flylyden : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.