#1 Skrevet Juli 28, 2005 Hei, var å bestilte hjullager bak til en 200 quattro igår, der sa han bak disken at det sto en liten notis ved de hjullagrene om noe spesialverktøy å sånn, noen som vet om dette stemmer? eller er det som alle andre hjullager? å hørte også at girkasseolje bytte og bakakseloljebytte er samme.. du heller bare på i girkassa så går det bak til bakaksel? stemmer det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2005 Jeg synes det hørtes rart ut... Det så i alle fall ikke slik ut under på min 100 TQ... Tror det må tappes og fylles både på kassa og bakakselen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2005 Jeg synes det hørtes rart ut...Det så i alle fall ikke slik ut under på min 100 TQ... Tror det må tappes og fylles både på kassa og bakakselen... Jepp, må vist det.. syntes det hørtes litt rart ut selv.. hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2005 Hei, var å bestilte hjullager bak til en 200 quattro igår, der sa han bak disken at det sto en liten notis ved de hjullagrene om noe spesialverktøy å sånn, noen som vet om dette stemmer? eller er det som alle andre hjullager? For å bytte hjullager trenger du ikke noe spesialverktøy utover er presse. (Hvorvidt det regnes som spesialverktøy får være opp til hver enkelt). Mulig de har ei spesalpresse på vag-verkstedet som gjør at de kommer til lageret uten å ta ut hjullagerhuset, men det er ikke nødvendig. Det bare forenkler en hel del. å hørte også at girkasseolje bytte og bakakseloljebytte er samme.. du heller bare på i girkassa så går det bak til bakaksel? stemmer det? Det er nok en misforståelse. Mulig han tenkte på at det er to tappeskruer på selve girkasssa, en forran og en bak, mens det bare er ett påfyllingshull forran. Du fyller olje forran og så renner det bakover til fordelingskassa. Diffen bak har helt egne tappe og påfyllingshull. (og som mange har nevnt tidligere: åpne fyllepluggen før tappepluggen, surt å tappe kassa og så ikke få opp fyllepluggen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2005 Takker for svar! da var det byttet olje:) og hjullager er skrudd av, mangler bare å få de presset ut og inn igjen å skrudd det på, er nok ferdig i morgen gleder meg til å slippe flylyden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...