Anbefalte innlegg

Har litt trøbbel med motoren i "lekebilen" min..Det er forsåvidt ingen VAG, men håper noen tar seg umaken med å prøve å hjelpe til allikevel..

 

Tar litt lang tid å forklare skikkelig, men kort sagt har jeg følgende symptomer :

 

Starter lett, men lager skikkelige "ramle-lyder" de første sekundene etter oppstart.

Går fint på tomgang, og er helt som vanlig.

Når jeg prøver å gi på kan jeg ikke gi full gass, da kveles motoren. Ved forsiktig pådrag kan jeg dra på så langt jeg vil så lenge bilen står i ro. Når jeg kjører kommer jeg aldri over 3000 o/min, da begynner den å fuske skikkelig..

Den samme "ramle-lyden" kommer tilbake rundt 2500 o/min i alle gir..

Det lukter olje, men motoren har ikke brukt noe olje i heletatt. Det er også masse olje i røret fra tuboen og inn på innsuget.

To av pluggene er sorte og våte, hvorav en er skikkelig ille..

Har gått over alt som er på bensin og luft tilførsel og finner ingenting galt..

Turboen eier ikke slakke i heletatt..

 

Spekulerer på om det kan være en oljering eller noe som har gått?Muligens råden som er skeiv..??

Problemet kom plutselig. Kjørte i bra driv, stoppa og fylte bensin, og når jeg kjørte videre var den plutselig slik.

Har kjørt kompresjonstest på alle sylindrene, men kompresjonen er i orden. Er litt treg å få opp på samme stempel som den værste tennpluggen står på..

 

Noen som har noen tips??

Står i grunn skikkelig fast her nå...

På forhånd takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.