Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut bremsene mine framme i morgen. Slik det er nå er det noen orginale bremser ( ikke ventilerte), har hørt at bremser fra golf 2 GTI framme kan passe ove uten for mye arbeid. Stemmer dette.....

Jeg vet at calypter må byttes, men må jeg bytte spindler osv. også?

 

Noen tips for å få bedre bremser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 239*12mm bremser foran er det bare å sette på 239*20m ventilerte skiver fra G2 gti og bremseklosser fra G2 gti, trenger ikke bytte calipere. Er hvertfall ikke noe problem å gjøre på Golf 2, vet ikke hvordan det er på golf 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet bremser på en mk3 for et par uker siden, det så misstenkelig likt ut som på en mk2. Du får neppe bedre bremseeffekt av å bruke ventillerte skiver, men de tåler litt mer krutt da. Skal du ha bedre bremser kan du kanskje prøve noen ebc skiver/klosser eller tilsvarende som gir litt mer friksjon pr. millimeter... Evt. finne ut hva som må gjøres for å oppgradere til mk3 GTI/VR6 bremser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det står VWII på caliperen din, så kan du bruke ventilerte GTI bremser og klosser :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar....

 

Er ikke sikker på om jeg har 239, men 12mm mener jeg det er.

Ser ut som golf 2 og 3 har mye likt når det gjelder bremser på 4x100.

 

Frister med 5 bolts, men da må jeg bytte alle felgene + en større motor frister da (som jeg ikke har råa til)

 

Er ganske sikker på at det sto vw11 på mine calipere

 

Drar en tur på Bilexstra i løpet av dagen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt 239x20 ventilerte skiver, ser ut som det skal gå ganske greit å få på.

Hvordan skal jeg klare å få på caliptern når den er 8mm for trang? slipe ned 4mm på hver kloss? kjøpe tynnere, hvor?

 

Fikk noen klosser på møller som var orginale til ventilerte skiver sa han. Der fikk jeg beskjed om å bytte calipter til en 2,0, diesel eller en GTI.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he, he :) klossene som tilhører ventilerte bremser er de 4 mm smalere, så kloss + skive får samme tykkelsen som uten ventilert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he, he :) klossene som tilhører ventilerte bremser er de 4 mm smalere, så kloss + skive får samme tykkelsen som uten ventilert.

 

hehe... det var bare min "teori" for å slippe å bytte calipter .... (har troa på den:))

 

 

Venter på en telefon fra en som har en golf 2 gti 8v delebil, må høre hva han skal ha for det jeg trenger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha undersøkt litt rundt i kveld fant jeg ut at jeg kan klare å få plass til skivene og klossene uten å bytte calipter. Noen tips for å sku stempelet tilbake? skrutvinge, trekjepp osv.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en skrutvinge, fungerer utmerket! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg montert bremsene, 239x20mm Det var trangt å sette på caliptern og jeg skudde stempelet helt tilbake.

Tok en liten kjøretur, når jeg ikke ga gass bremsa den av seg selv kan man si. Den var ikke like rask opp i fart heller. Når jeg stoppa bilen røyk det ganske bra fra bremsene.

 

Hva har jeg gjort galt og hvor lang tid tar det før det går over sånn ca.?

Nå brukte jeg orginal calipterne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tydligvis ikke plass i caliperen til klosser og ventilert skive da. Du kjøpte GTI klosser også? de er nemlig tynnere enn GL.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tydligvis ikke plass i caliperen til klosser og ventilert skive da. Du kjøpte GTI klosser også? de er nemlig tynnere enn GL.

 

 

Jeg kjøpte noen klosser også. Har ikke brukt dem pga. for små/ passer ikke. Det er slike klosser med den ståltråd greia i enden om du vet hva jeg mener.

 

De klossene som passer min virker litt større/lengere, får jeg kjøpt slike litt tynnere da. Om jeg får det hadde det vært konge.

 

Her er et bilde, ikke så mye man ser, men ser festene til klossene.

CIMG4166.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er klossene jeg fikk som skulle passe mente de på. Disse var til ventilerte skiver, som 2.0 , diesel , GTI 8v

Mine er lengere på et vis

 

CIMG4170.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vært å skrudd av orginal klossene. Får man slike bare tynnere?

Den til venstre måtte jeg rive av et belegg for at jeg skulle få plass.

CIMG4172.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se ut som Golf 2 GTI klosser evt. passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se ut som Golf 2 GTI klosser evt. passer.

 

oki

Så Golf 2 GTI 8v klosser kan passe. Ser de slik ut som bilde nede? bare litt tynnere.

Er det noe forskjell på årsmodellene når det gjelder bremser?

CIMG4172.jpg

 

Slik ser monster caliptern ut.

CIMG4173.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det der er samme caliper som jeg har på bilen min, og de fleste "eldere" GTI 8v 2'er golfer...

 

det du må ha er skiver og klosser fra en 2'ergolf GTI 8v

 

 

klossene der har ikke så mye belegg som "vanlige" klosser har (de som er ment til massive skiver)

 

 

GTI 8v Skiver og klosser skal fungere som bare det!

 

 

Mvh

 

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg monterte VWII calippere med sadel fra mk1 og ventilerte gti skiver/klosser på min derby, fikk jeg det samme problemet.. jeg tok vinkelsliperen og fjernet 2.. gods inni calipperen.. fjernet godset fra innsiden av "griper-armene".. etter dette, ble det plass nok, og alt ser bra ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg monterte VWII calippere med sadel fra mk1 og ventilerte gti skiver/klosser på min derby, fikk jeg det samme problemet.. jeg tok vinkelsliperen og fjernet 2.. gods inni calipperen.. fjernet godset fra innsiden av "griper-armene".. etter dette, ble det plass nok, og alt ser bra ut..

 

Begynte på det for jeg så det kunne fungere, men ga fort opp når jeg ikke hadde noen slipeskive.

 

 

 

 

Nå har jeg endelig fått ordna det + jeg har lært litt mer om bremser:D

Finnes 3 stk. tykkelser av den klossen om noen lurte...hehe

Har bare kjørt bilen litt etter jeg bytta, men virker som den tar litt bedre nå.

 

CIMG4178.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.