#1 Skrevet Juli 28, 2005 Har akkurat kjøpt meg en s2 avant, kjempefornøyd med bilen men den begynte å fjuske når jeg var på ferie. Fjusker avogtil på tomgang, og når den går på jevn gass, samt ved gasspådrag. Noen ganger går den jevnt, men begynner å fjuske naå jeg har kjørt en liten stund. Var hos møller og plugget på et instrument og fikk slettet noen feilkoder til lambdasonden, men den ene feilen kom tilbake med feilmelding om lambdaen. Noen som har peiling på hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2005 Kan jo være lambda som er gåen.Lekkasje på slanger el.coil som begynner å ta kvelden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2005 sier jo seg selv da! skift lambda når feilkoden kommer tilbake! Mekonomen er billigst på den, helt orginal til 1019kroner! om du kjøper den i trondheim får du 27% rabatt i tilleg! alle andre plasser koster den 2000 og opP! skifta selv på min s2 for en halv år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 29, 2005 event. biltema sin koster vel rundt en 800 tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 29, 2005 event. biltema sin koster vel rundt en 800 tror jeg det kaller jeg og banne i kirka alså. Biltema værste driten man kan få sorry utrykket, har prøvd mye derfra og ikke fornøyd med en dritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2005 sier jo seg selv da! skift lambda når feilkoden kommer tilbake! Mekonomen er billigst på den, helt orginal til 1019kroner! om du kjøper den i trondheim får du 27% rabatt i tilleg! alle andre plasser koster den 2000 og opP! skifta selv på min s2 for en halv år siden. Oki, var vel det jeg trodde. Har målt litt også og får ikke signal i det hele tatt. Fikk 0,002Volt, det er jo godt som null det. Har bestillt lambda på bilextra og fikk feil idag, så jeg får ikke ny før på mandag. Må man inn og slette feilkode for å få bilen til å gå ordentlig etter at man har skiftet lambda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 30, 2005 Det du gjør er at du skifter den, deretter drar du til noen med VAG-com eller hva det heter og sletter feilkoden.. Gjorde samme jobben på en BMW 750il en gang og det var akkurat samme symptomene som du beskriver. Etterpå funka det bra.. Lykke til ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2005 Det du gjør er at du skifter den, deretter drar du til noen med VAG-com eller hva det heter og sletter feilkoden.. Gjorde samme jobben på en BMW 750il en gang og det var akkurat samme symptomene som du beskriver. Etterpå funka det bra.. Lykke til ! Takker for alle svar. Litt nybeynner på S2 så det er greit å få noen som har litt mer peil enn meg til å si sin mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2005 Det du gjør er at du skifter den, deretter drar du til noen med VAG-com eller hva det heter og sletter feilkoden.. Gjorde samme jobben på en BMW 750il en gang og det var akkurat samme symptomene som du beskriver. Etterpå funka det bra.. Lykke til ! Nå har jeg byttet lambda, vært hos møller og slettet feilkode.....bilen går like jævli. Feikoden kom igjen med en gang....... Fikk beskjed om å prøve å bytte plugger og sjekke plugg hetter. Har byttet plugger og sjekket plugghettene. Satte på krympstrømpe på plugghettene bare for å se at den ikke var overslag i de ikke noe hjalp, har tilog med prøvd å bytte tempføleren som sitter under innsuget. Ikke noe hjelper, kan det være coiler eller tenningsmodul(er) evt hvordan sjekke disse? Er ABY motoren hvis det er noe hjelp.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 5, 2005 Nå har jeg byttet plugghetter også, bilen går akkurat som før . Må man slette feilkoden til lambdaen før bilen går skikkelig igjen:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 6, 2005 hadde ikke helt samme symtomene jeg, men å rense luftmassemåleren kan og være et bra triks når disse bilene fusker. koster ikkeno å prøve hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 6, 2005 hadde ikke helt samme symtomene jeg, men å rense luftmassemåleren kan og være et bra triks når disse bilene fusker. koster ikkeno å prøve hvertfall. Er det elektrorens man skal bruke da? Litt grønn jeg, men åssen renser du den da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 9, 2005 jeg har hvertfall brukt elektronikkrens ja, spraya godt på, latt den stå litt og så spraya igjen før jeg blåste reint med trykk luft. bilen fuska føre og gikk bra etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 13, 2005 jeg har hvertfall brukt elektronikkrens ja, spraya godt på, latt den stå litt og så spraya igjen før jeg blåste reint med trykk luft. bilen fuska føre og gikk bra etter Prøvde elektrorens, men hjalp ikke. Snakket med mr. Salvesen og fikk prøve lmm'en hans og bilen gikk som ett skudd. Takker for hjelpen mr. Salvesen, har nå kjøpt meg ny lmm og det funker som bare det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...