Turbo og intercooler Audi 200

Anbefalte innlegg

Hva slags turbo sitter egentlig i en Audi 200? vet der er kkk, men hva mer? hvor stor liksom? Å hvor mye trøkk tåler en orginal intercooler? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det sitter en KKK K26 på 200..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør vurdere en dump ventil når du watter opp trykket, siden intercoolerene har en lei tendens til å løsne i endene. Eventuellt ta et stort rørklammer rundt hele intercooleren som en prevantiv løsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk på forumet, så finner du svar på mye rart. :D

Her er en tråd om trim av 200 10v;

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=2684

 

Her er en tråd om bytte av ic/slanger på 200 20v;

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=411

 

Her er og en relativt ny tråd med info;

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=31026

 

Dersom det er en 200 10v 182-185hk du har, sitter du trolig på en K26 turbo med enten kun olje eller olje/vann kjøling. Den holder fint til rett over 300hk, men det får du aldri i en slik motor pga bensin-sprutet. Ref den første tråden.

 

Den orginale IC tåler mer trykk enn du får ut av den turboen før motoren skjærer seg (pga lite bensin) så det trenger du ikke bekymre deg for.

 

Trykket kan justeres opp en smule på disse, men samtidig bør bensinmengden økes. Det kan gjøres på flere måter. Jeg har ellers dårlige erfaringer med å justere bensin-turbotrykk på disse motorene, da de ofest har en tendens til å begynne å kutte dersom den får for mye trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør vurdere en dump ventil når du watter opp trykket, siden intercoolerene har en lei tendens til å løsne i endene.

 

For det første er det en resikulerende ventil på disse motorene orginalt, så en dump vil ikke tilføre noe annet enn en veldig irriterende og fjortistiltrekkende lyd. ;)

 

For det andre er sjansen for at gummirørene til tyskerne er hele etter over 20 år på veien veldig liten. :D De sprekker bare du tenker på det. Nye slanger (evt fra Tess) og en gjennomgang av samtlige er en billig forsikring for at alt er som det skal. Det er faktisk større sjans for at rørene sprekker av trykket, enn at slangene løsner fra ic og trykkrør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første er det en resikulerende ventil på disse motorene orginalt, så en dump vil ikke tilføre noe annet enn en veldig irriterende og fjortistiltrekkende lyd. ;)

 

 

Hvilken bil prater vi om nå? For a200 10v tq har ikke dumpventil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil prater vi om nå? For a200 10v tq har ikke dumpventil

 

Min har fjortiss tiltrekkende dumpventil :) hehe, bare moro det :)

 

Lurte på det med ic fordi jeg har en ekstra som en kamerat har litt lyst til å kjøpe å bruke i en volvo motor med 2-2.5 bar trykk.. funker det tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil prater vi om nå? For a200 10v tq har ikke dumpventil

 

Det veit jeg jo. Jeg skriver at den har resirkulerende ventil som er noe helt annet. Men den har faktisk ikke det heller.. den har noe kalt trykkdemper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det veit jeg jo. Jeg skriver at den har resirkulerende ventil som er noe helt annet. Men den har faktisk ikke det heller.. den har noe kalt trykkdemper.

 

Huh? Hvor sitter den hen? Har ikke sett noe rart jeg når jeg har følt slangene fra turboen til innsuget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg finner bilde når jeg kommer meg hjem ikveld. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

venter i spenning ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nærmere undersøkelser sitter "trykkdemperen" på mengdefordeleren og har ingenting med trykksiden å gjøre. Beklager folkens. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.