#1 Skrevet Juli 29, 2005 Hva slags turbo sitter egentlig i en Audi 200? vet der er kkk, men hva mer? hvor stor liksom? Å hvor mye trøkk tåler en orginal intercooler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2005 Tror det sitter en KKK K26 på 200.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2005 Du bør vurdere en dump ventil når du watter opp trykket, siden intercoolerene har en lei tendens til å løsne i endene. Eventuellt ta et stort rørklammer rundt hele intercooleren som en prevantiv løsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 29, 2005 Søk på forumet, så finner du svar på mye rart. Her er en tråd om trim av 200 10v; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=2684 Her er en tråd om bytte av ic/slanger på 200 20v; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=411 Her er og en relativt ny tråd med info; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=31026 Dersom det er en 200 10v 182-185hk du har, sitter du trolig på en K26 turbo med enten kun olje eller olje/vann kjøling. Den holder fint til rett over 300hk, men det får du aldri i en slik motor pga bensin-sprutet. Ref den første tråden. Den orginale IC tåler mer trykk enn du får ut av den turboen før motoren skjærer seg (pga lite bensin) så det trenger du ikke bekymre deg for. Trykket kan justeres opp en smule på disse, men samtidig bør bensinmengden økes. Det kan gjøres på flere måter. Jeg har ellers dårlige erfaringer med å justere bensin-turbotrykk på disse motorene, da de ofest har en tendens til å begynne å kutte dersom den får for mye trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 29, 2005 Du bør vurdere en dump ventil når du watter opp trykket, siden intercoolerene har en lei tendens til å løsne i endene. For det første er det en resikulerende ventil på disse motorene orginalt, så en dump vil ikke tilføre noe annet enn en veldig irriterende og fjortistiltrekkende lyd. For det andre er sjansen for at gummirørene til tyskerne er hele etter over 20 år på veien veldig liten. De sprekker bare du tenker på det. Nye slanger (evt fra Tess) og en gjennomgang av samtlige er en billig forsikring for at alt er som det skal. Det er faktisk større sjans for at rørene sprekker av trykket, enn at slangene løsner fra ic og trykkrør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2005 For det første er det en resikulerende ventil på disse motorene orginalt, så en dump vil ikke tilføre noe annet enn en veldig irriterende og fjortistiltrekkende lyd. Hvilken bil prater vi om nå? For a200 10v tq har ikke dumpventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 29, 2005 Hvilken bil prater vi om nå? For a200 10v tq har ikke dumpventil Min har fjortiss tiltrekkende dumpventil hehe, bare moro det Lurte på det med ic fordi jeg har en ekstra som en kamerat har litt lyst til å kjøpe å bruke i en volvo motor med 2-2.5 bar trykk.. funker det tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 29, 2005 Hvilken bil prater vi om nå? For a200 10v tq har ikke dumpventil Det veit jeg jo. Jeg skriver at den har resirkulerende ventil som er noe helt annet. Men den har faktisk ikke det heller.. den har noe kalt trykkdemper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 29, 2005 Det veit jeg jo. Jeg skriver at den har resirkulerende ventil som er noe helt annet. Men den har faktisk ikke det heller.. den har noe kalt trykkdemper. Huh? Hvor sitter den hen? Har ikke sett noe rart jeg når jeg har følt slangene fra turboen til innsuget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 31, 2005 Skal se om jeg finner bilde når jeg kommer meg hjem ikveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 31, 2005 venter i spenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 1, 2005 Etter nærmere undersøkelser sitter "trykkdemperen" på mengdefordeleren og har ingenting med trykksiden å gjøre. Beklager folkens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...