Solfilm på A6 Avant (C4) - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk montert solfilm på 5 ruter på A6'en i går kveld for 4,5K uten kvittering. Tilfeldighetene ville det slik at det ble samme firma som TThomaz bruker når han skaffer medlemmer god pris på slikt. Han som la filmen hadde aldri gjort det på en C4 Avant før, og sa han syntes det var vanskelig. Det tok ca 5 timer før han ringte og sa bilen var klar.

Jeg syntes det så bra ut i går kveld, men fant i dag et antall små luftbobler på bakruten, så jeg må nok ta en prat med mannen på mandag igjen. For 4,5K uten kvittering må jeg kunne forvente at det er boblefritt..

Jeg har et par andre spørsmål i samme slengen:

Er det normalt at man får en 'luft-rand' rundt de 3 bakrutene på en sånn bil som min? Dette skyldtes i følge solfilm-mannen de der svarte 'rammene' langs kanten av disse rutene, de gjør det umulig å få filmen til å legge seg helt ned der?

Jeg hadde avtalt å få Lumar-film på bilen, men idet solfilmmannen ryddet vekk sakene sine så jeg, uten å reflektere over det der og da, at det sto "Suntech" på eskene hans. På Google finner jeg et merke solfilm som heter Suntech, kan noen si noe om kvalitet på dette? Ble jeg lurt, eller er Suntech bra saker?

Frederik

A6 Avant 2,6 1996

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk montert solfilm på 5 ruter på A6'en i går kveld for 4,5K uten kvittering. Tilfeldighetene ville det slik at det ble samme firma som TThomaz bruker når han skaffer medlemmer god pris på slikt. Han som la filmen hadde aldri gjort det på en C4 Avant før, og sa han syntes det var vanskelig. Det tok ca 5 timer før han ringte og sa bilen var klar.

Jeg syntes det så bra ut i går kveld, men fant i dag et antall små luftbobler på bakruten, så jeg må nok ta en prat med mannen på mandag igjen. For 4,5K uten kvittering må jeg kunne forvente at det er boblefritt..

Jeg har et par andre spørsmål i samme slengen:

Er det normalt at man får en 'luft-rand' rundt de 3 bakrutene på en sånn bil som min? Dette skyldtes i følge solfilm-mannen de der svarte 'rammene' langs kanten av disse rutene, de gjør det umulig å få filmen til å legge seg helt ned der?

Jeg hadde avtalt å få Lumar-film på bilen, men idet solfilmmannen ryddet vekk sakene sine så jeg, uten å reflektere over det der og da, at det sto "Suntech" på eskene hans. På Google finner jeg et merke solfilm som heter Suntech, kan noen si noe om kvalitet på dette? Ble jeg lurt, eller er Suntech bra saker?

Frederik

A6 Avant 2,6 1996

Jeg har fått lagt solfilm på to biler nå, og min erfaring er at det i starten er helt normalt med noen små luftbobler her og der. Disse vil etter alt å dømme forsvinne når folien har fått tørket skikkelig. Hvis de mot formodning ikke skulle forsvinne, tror jeg ikke det skal være noen fare ved å eks.vis bruke ei nål eller en annen spiss tynn gjenstand for å få hull på bobla(ene) og derved presse ut lufta. Det var iallefall hva Riis Bilglass forklarte meg etter filming av mine biler (med kvittering). Jeg trang imidlertid ikke å bruke nåla, luftboblene forsvant etter noen dager med tørk. Hadde ei oval luftboble på ca 4 cm på bakruta på Passaten, og den måtte bøte med livet etter en omgang med nål og nal.

Beskrivelsen du gir av overgangen mellom solfilm og luft-rand / sorte rammer, stemmer også overens med hvordan filmen er på min bil. Vet ikke om det er sånn det skal være, men jeg har iallefall sett det samme på mange andre biler med proff solfilm. Vanskelig å få filmen til å sitte i den sorte "ramma".

Hiv ut noen bilder av vogna di, så vi får se hvordan resultatet ble...

Kristian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er den sorte "ramma" med masse små svarte prikker du mener, så stemmer det at det ikke går an å feste filmen skikkelig her... Luftbobler tollereres IKKE til den prisen "svart".. mener hvertfall jeg!! Men du må selfølgelig (som sagt) gi den ett par dager i solen!

Når det gjelder "suntech" i forhold til "lumar" så er "lumar" en klart MYE bedre film..... men du må bare snakke med "din mann" om hvor mange års garanti han gir på filmen... riper osv.... Så er det opp til han mener jeg....

Ergarantien den samme, og filmen er lik å se på, så kan du heller ikke klage.. :)

Håper du ble litt klokere.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver på å legge ut et par raske shots her, hvis jeg får det til da.. Den er ikke akkurat nyvasket, men det fremgår da at rutene er blitt mørke..

Bilen skriker ellers etter senking, og gule Koni ligger og venter på at jeg får kjøpt fjærer. Ut over det blir det kun stereo, og muligens en FK emblemfri grill i krom. På stereofronten er planen klar:

Sony DEH-P77MP - på plass

Soundstream Rubicon 204 - til overs etter forrige bil, skal drive frontsett

Focal KP130 eller KF130 frontsett - på handlelisten

Focal Polyglass 33V2 - på handlelisten

En eller annen mono bassforsterker på ca 500W RMS - på handlelisten

Bassen og forsterkerne skal bygges ned i det ekstra rommet i bagasjen med bassen i hjulbrønnen. Det blir til vinteren tenker jeg..

Frederik

A6 Avant 2,6 1996

liten1.jpg

liten3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.