Sentrallås på førerdør, Passat 3B

Anbefalte innlegg

For kort tid siden sluttet sentrallåsen å virke på førerdøren (på min Passat 00-modell). Ved bruk av nøkkel i førerdøren får jeg til å låse opp og igjen døren, men først når jeg vrir nøkkelen det lille "nekket" fordi den posisjonen som kun aktiverer sentrallåsen.

Jeg har fått av dørtrekket nå for å se om dette er noe jeg kan fikse selv, men ting har gått litt i stå ettersom jeg ikke akkurat er noen mekaniker. Men under dørpanelet ser jeg en relativt stor svart boks som det går masse ledninger ut av (se bildet jeg lar lagt ved). Er det denne som styrer låsing/åpning av låsen (vha. trykk e.l.), eller sitter det en motor bak metalldekselet som dekker omtrent hele døren?

Noen som vet om evt. andre ting jeg bør sjekke i forhold til feilsymptomene jeg har?

DSCN0550_small.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du fått fikset problemet ditt? har kjøpt meg ny bil, og den har akkurat samme problemet som du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så grei ut den guiden der, bortsett fra at delenumrene ikke stemmer...

Er en vanlig syke på Passat dette her, men verst er det på `97 -> `00

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørlåsen er et kjent problem på Passat.

Jeg fikk ny dørlås på garanti. Det er utvidet garanti på dette til 5år/150 000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.