Anbefalte innlegg

1. Viskere framme fungerer flott på fast hastighet, mens de lever sitt eget liv på intervall. Går mest på ”fast hastighet 1” og tidvis som de skal. Slår man på blinkys eller veksler mellom nær- og fjernlys, stopper de momentant. Slår man av viskere, stopper de uansett modus som oftest ikke der de skal. Bakrutevisker sluttet også å fungere, og vil ikke gå mer.

 

 

2. Fikk en ulyd, som jeg antar er ventilbank, i vår, skiftet olje (statoil lazerway) og tilsatte omega ”sirup”, men lyden kommer og går fortsatt. Har blitt anbefalt å prøve å skifte til castrol magnatec, men er usikker på om dette blir å endre noe. Løsningen er sikkert bytte av ventiler (skulle få alle for ca 2000 hos møller). Bør løftere også byttes i samme operasjon?

 

 

3. Skulle få sjekket pris på senkesett hos lokale Meca, men de fikk hele settet (H&R), ikke bare pris. De ble enige med leverandør om lavere pris, da de uansett måtte betale frakt om jeg ikke skulle ha det. Er 2500 en ok pris for dette? Tror det skulle senke ca 35-40 mm

 

 

4. Er undertrykk på -0,5 – -0,6 bar normalt på tomgang? Får ca 0,7 – 0,8 bar på maks, med litt nykking på tur opp (laderen skal overhales til neste år).

 

 

5. Ikke at det er et problem, da jeg stadig får nye på garanti, men er det normalt at det dannes mye dugg/fukt i tåkelyktene på Rallye? De er så vidt jeg vet ikke samme variant som på andre Golf II.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt med så mye undertrykk, muligens litt i meste laget.

 

Hva slags størrelse har du på ladehjulet? Skal lade 0,65 med orginal motor, lader og ladehjul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: Ville prøvd med et annet visker rele. ( kjøp gjerne nr 99 istedenfor 19 så får du programerbar intervall )

 

2: Det er ventilløfterene du må bytte - ikke ventiler. Er nok dette du har fått pris på også.

 

3: Søk litt på forumet. Så et justerbart til salgs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsket litt videre på problemene med vinduspusserne, da de plutselig begynte å gå av seg selv sist jeg var ute og kjørte, samtidig som det kom et snev av hvit røyk opp bak rattet. : faint : Demonterte alt fra ratt og videre innover, og oppdager at jo mer man demonterer, jo mer grisete er delene. Det viser seg at det er svart fett fra et kulelager i bakkant, som på et eller annet vis har jobbet seg oppover rattstammen. Det svarte i fettet er grafitt, som leder strøm, noe som har ført til varme og noe smeltet plast i "kretskortet". Nasty! Nytt "kretskort" kunne visstnok ikke skaffes, og må dermed kjøpe ny hendel til ca 900 (-15%). Tørket bort fett fra lageret (ratter ikke så mye at det bir varmt), og laget en pakning/skjold til å legge over.

 

Som en akutt løsning mens jeg kjørte, tenkte jeg at viskerne kunne stoppes ved å ta ut releene til viskere framme og bak (begge merket 53), men uten at dette hadde effekt. I ettertid mistenker jeg at jeg tok ut gale rele, til tross for at Haynes har merket av plass 10 og 11 til viskerrele, hhv foran og bak. : klø : Grunnen til dette er at det står "wischer wascher" på releet i plass 2 (merket 72), og 19 på releet plassen under. Stemmer godt med det Geir nevner. Får heller ikke til å løsne sikringsboksen slik Haynes påstår, så er sikkert et nyere opplegg.. Når det gjelder releet 99, kan det skaffes som universalt fra for eks Meca/Mekonomen, eller må man kjøpe 3B0 955 531 fra møller? : klø :

 

Sikringsboksen må nesten av, for å få målt etter brudd på ledningene derfra og til bakvisker, da det klikker i et rele når den er på, men ingenting skjer bak..

 

Har tatt bilder av det meste, men presterte å glemme kabelen til kamera.. :bump:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal sjekke etter brudd i ledningene til bakviskeren ville jeg begynt i overgangen til bakluka. Nesten garantert at det er der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: Ville prøvd med et annet visker rele. ( kjøp gjerne nr 99 istedenfor 19 så får du programerbar intervall )

.

 

programbar intervall? hvordan stiller du det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har den på intervall - skrur av intervallen - og lar den være av like lenge som du vil at hvær pause mellom viskingen skal være - for så å slå på igjen intervall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.