#1 Skrevet Juli 31, 2005 Måtte redusere ferien i Tromsø etc da jeg plutselig på fredags morgen ikke fikk startet bilen. Måtte vri nøkkel opptill 30 ganger før den plutselig startet. Da den omsider startet så virket ikke kjørelys lengre. Lys virker når jeg vrir hendel opp til park/kjørelys. Men automatisk kjørelys funker ikke. Etter tips fra Lydersen og Møller Tromsø så kjøpte jeg tenningsmodul bak tenningslås. Byttet denne med AKK nei så samme tullet neste morgen. Uten kjørelys og bilen startet ikke. Fikk startet den omsider etter noen timer,da med boost'er etter trett batteri eller masse filing av nøkkel. Tenningsmodul var på tur til å takke for seg pga den var knekt,men uansett så starter ikke bilen som normalt. Batteri'et er nytt og aldri vært problem tidligere. Er nå kommet meg til bodø,når bilen er blitt varm så starter den som normalt etter en stopp,men prøvde imorges uten hell. Er det noe felles som går på startproblemer/lys? Rele? Har bryter til lys liggende skulle dette være problemet,men har ikke sett brente kontakter noe sted. Kan startproblem på kald motor være temp.føler oppe på innsug eller den bak på spjellhuset? Når jeg først får start så går den normalt. Irriterende at ferien til nå har vært et mareritt pga den startvansker. Noen som har hatt samme problem på 2.2T? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2005 mangler du bensin eller tenning? når den ikke starter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2005 mangler du bensin eller tenning? når den ikke starter? Kjenner bensinlukta,så må være et tenningsproblem. Men hmm..sikker skal man aldri være. Prøvde nå nettopp å starte. Med engang så startet den og lot den gå i 2-3 min. Stoppet og så ingen start igjen. Prøvde å file flere ganger uten hell. Tenkte litt på føleren på startkransen også,men har liksom ingenting å gå utfra. Ser for meg at det er et tenningsproblem. Ble litt usikker når også kjørelys kom bort i samme slengen Noen ideer Stig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2005 hmm.. er jo minusstyrte dyser så du kan jo sjekke at di har fast +12v når du vrir om tenninga. og sjekke at minusen pulserer på en av dysene. om det skulle være noen av sensorene skal du jo får det opp med vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2005 hmm.. er jo minusstyrte dyser så du kan jo sjekke at di har fast +12v når du vrir om tenninga. og sjekke at minusen pulserer på en av dysene.om det skulle være noen av sensorene skal du jo får det opp med vag com? Ok Ble litt usikker om at jeg skal teste dysene selv. Aldri gjort det før,kun byttet de 1 gang. Bare koble fra ledning til dysene og sett på tenningen og deretter måle volt'en? Håpet er at den starter imorgen tidlig slik at Bodø Bil kan ta en diagnose på den. Skulle gjerne hatt vag-com selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2005 ja er bare å koble fra å måle.. skulle gjerne hatt en vag com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2005 ja er bare å koble fra å måle.. skulle gjerne hatt en vag com Takk Stig,skal teste ut imorgen. Ser for meg G62 evt temp.føler oppe på innsug som evt feilkilde. Skal lese ut feilkoder imorgen. Men skjønner ikke hvorfor at kjørelysene mine kom bort i samme slengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2005 Joda jeg hadde rett. G62 gitt!! Trengte ikke diagnose,men kjekt å få slettet feilkoder. Trodde prisen var lavere,men den kostet 1182kr. Men greit at ting ordner seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 17, 2005 Joda jeg hadde rett. G62 gitt!! Trengte ikke diagnose,men kjekt å få slettet feilkoder. Trodde prisen var lavere,men den kostet 1182kr. Men greit at ting ordner seg. Var nok hallgiveren. Må si at Madsen Bil Steinkjer kjører bra service..hadde egentlig ikke tid,men fikk time idag. Får ny fordeler montert imorgen Ending story 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 17, 2005 Jeg har samme problemet på min 10V turbo, og der har jeg kommet frem til at eneste mulige feil ligger i fordeleren. Der stopper all strøm når man vrir om tenninga, men ikke alltid. Så denne er på tur ut etterhvert. Hva er G62? mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 17, 2005 Jeg har samme problemet på min 10V turbo, og der har jeg kommet frem til at eneste mulige feil ligger i fordeleren. Der stopper all strøm når man vrir om tenninga, men ikke alltid. Så denne er på tur ut etterhvert. Hva er G62? mvh EW G62 er vann-temp føler bak toppen mot torpedoveggen. Tildens til å ha samme innvirkning på motoren som hallgiveren som jeg har forstått. Mitt problem var at jeg ikke fikk feilsøkt mye selv,måtte jobbe og hadde ikke tid. Fikk feilmålt da jeg kom til tr.lag i helga,men måtte dra på møller igjen. De sensorer/givere jeg har fått sjekket selv og møller resten er: G62 temp-føler Topp-punkt føler (svinghjul) Impulsgiver (svinghjul) Temp-føler innsugsluft (oppe på innsug) Hallgiver (sitter i fordeler på 3b) Merkelig at ikke alle feil kom frem samtidig på diagnosen,fikk helt andre utslag idag. Merket ifjor at den ble litt tungstartet når den var varm,måtte file opptil 4 ganger før den startet. Dette fikk jeg høre var symptomer på hallgiveren som var iferd med å bli dårlig. Ble mye svada her nå men Håper du skjønner hva jeg mente. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2005 Fortsatt ikke iorden etter skifte av ny fordeler m/hallgiver. Skal feilsøke mer imorgen. Kom gjerne med tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 18, 2005 Du HAR sjekket at bensinpumpa funker bra ja? Hadde AKKURAT samme problem som du (bortsett fra det med lysene og at jeg har AAN), bil-j*velen startet etter eget humør, og iallefall ikke når jeg ville at den skulle det. Jeg koblet på VAG-COM og fikk feil på hall-giveren, og ga beskjed til Møller om å bytte den, men de fikk ikke start før de også byttet bensinpumpa, selv om jeg var sikker på at den var i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 22, 2005 Var et reimhjul på regreima som hadde fortullet seg litt,slik at reima hoppet over 2 hakk. Ordnet seg til slutt Takker Roger Løfald for lån av hjerne og Egil på ES for lån av coil m/tenningsmodul. Fikk sett at dette fungerte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...