Anbefalte innlegg

Hallo..

 

Til vinteren vurder jeg å overhale motoren på min 1,8 Golf3. Så jeg lurer på hvor jeg får kjøpt overhalings kit? Motoren har gått 240 000. Det er en 96. Og siden jeg først holder på med motoren, så vurder jeg kanskje "trimme" den litt. Så det jeg lurer på er om noen har noe tips, uten at det vil koste skjorta. Eller er det kanskje like greit å kjøpe en G60 motor å sette den inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utallige tråder på forumet om trimming. Prøv søkefunskjonen så får du nok helt sikkert relevant info.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo..

 

Til vinteren vurder jeg å overhale motoren på min 1,8 Golf3. Så jeg lurer på hvor jeg får kjøpt overhalings kit? Motoren har gått 240 000. Det er en 96. Og siden jeg først holder på med motoren, så vurder jeg kanskje "trimme" den litt. Så det jeg lurer på er om noen har noe tips, uten at det vil koste skjorta. Eller er det kanskje like greit å kjøpe en G60 motor å sette den inn?

 

Kommer litt ann på hva du mener med å overhale og trimme..

Hvis du skal bytte alt av pakninger, hone sylindre, nye stempelringer, eventuell bearbeide ventiler, nye ventilløftere. ventilfjærer og da en annen kam så vil nok prisen bli.. tja.. endel..

 

En grei overhaling er nå å bytte topppakning, ventiltetninger, ventilløftere og ventilfjærer og en ny kam på 268 grader f,eks ifra Kent eller Technotonics(Tror det skrives slik), hvis får toppen planslipt litt så blir det enda bedre.. Da har du en helt ok motor med +/- 105hk til en kostnad av 5-6000..

 

Kanskje likså greit å sette inn en annen motor hvis du ikke kan gjøre det meste selv, spesielt hvis du er ute etter mer hk for en "billig" sum..

 

Pakningssett kan du kjøpe på Mekonomen og det er flere her på forumet som selger tuning deler til din motor.. Mye er likt med f,eks 2,0 8v fra GTI..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Jeg kommer til å gjøre det meste selv. Men er det noen butikker som lever det meste av det jeg trenger for å gjøre den overhalingen, Lettere å kjøpe alt fra et sted liksom, isteden for å handla fra alle plasser på kloden. hehe Blir vel å gjøre det Bjørn Sørheim kalte en grei overhaling. Vil egentlig ha den gamle 1,8l min :) Men kan noen fortele meg mer detaljert åssen ventiler jeg burte bytte til osv...

 

På forhand takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.