Bakstilling - Diverse spørsmål

Anbefalte innlegg

Har plukket ned bakstillingen på Golf'en for skifte av foringer og litt annet småtteri.

 

Hadde tenkt å sandblåse først og deretter å lakkere den, men med mitt hobbyverktøy så tar dette ufattelig mye tid...og sinnsykt mye sand...

 

Har testet Duxola for moro skyld, men så langt ser det ikke ut til at den er effektiv til dette bruket, noe jeg heller ikke hadde regnet med egentlig.

 

Noen som har forslag til en enkel måte å fjerne 20 år gammel understellsmasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

varmepistol og skrape

tar litt tid men det funker;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk...får kanskje prøve det.

 

Rett etter drivstoffpumpen bak sitter det en utligningsbeholder. Er dette noe som bør byttes når jeg har nede bakstillingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det vel egentlig kun en utvei... (Møkkete, men effektiv ;) )

Vi snakker vinkelsliper (eller drill...) med GROV stålbørste

(Biltema art.nr: 19-204, eller 19-203 .. f.eks ...).. -

NB!!! Husk vernebriller (og en støvmaske anbefales!!)...

 

"It's a dirty job, but somebody has to do it.... :) "

 

LucaZ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet i går kveld med varmepistol og metallskrape...gikk egentlig veldig greit. Skal prøve med blåsepistol i dag...bare for å ha prøvd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble omsider bakakselen ren og nogenlunde pen.

 

Brukte propanbrenner og skrape og fikk vekk nesten all dritten. Deretter sandblåste jeg før jeg malte med "Corroless".

Til slutt gikk jeg over med et eller annet Tectyl-produkt som gir en forholdsvis hard men fleksibel overflate...ble veldig bra til slutt.

DCP_4050.jpg

DCP_4051.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter behandling med "Corroless"...

DCP_4053.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brunox er fint å bruke for å hindre senere rustangrep. Det er også uten silikon, så det går fint å lakkere over etterpå. selv pensler jeg på blank sort industrilakk etter brunox, blir sort og fint :)

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Corroless er grunning av typen som både omvandler rust til metall og forhindrer senere rustangrep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Corroless er grunning av typen som både omvandler rust til metall og forhindrer senere rustangrep.

 

Ok, samme type som brunox da. Er corroless uten silikon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, samme type som brunox da. Er corroless uten silikon?

 

Det er den nok ganske sikkert siden den kan overmales. Det er vel ikke gunstig med silikon så vidt jeg har skjønt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikon står ihvertfall ikke nevnt på boksen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

corroless er uten silikon ja.. coroless kan brukes som grunning til normal billakk, så det finnes ikke silikon i den.. må også nevne at etter alle forbudene som har kommet med tilsetninger i maling, så er ikke corrolessen den samme.. må iallefall blåse reint for alt rust og ned i porene og lakkere fort over for å f¨å det tett..

 

coroless stopper ikke noe rust slik den gjorde før.. har sett mye eksempler i det siste på at det kommer uforskammende fort opp igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da begynner det å ligne noe her...

 

Bilde 1: Ferdig lakkert bakaksel...litt nye deler...og litt nødvendig litteratur til monteringen.

 

Bilde 2: Nye polyurethanforinger er på plass.

DCP_4102.jpg

DCP_4103.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde 1: Bakakselen er klar for montering på bilen.

 

Bilde 2: Nye støtdempere/fjærer montert på bilen...polert og smørt etter alle kunstens regler...

DCP_4106.jpg

DCP_4107.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...så var akselen på plass...nå er det bare resten igjen... : rolleyes

DCP_4108.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter ufattelig mye banning i garasjen er det meste nå på plass.

 

Problemene dukket opp da bremserørene skulle monteres igjen. Gjengene røk på slangen på venstre side...

I motsatt ende fikk jeg selsvag ikke løsnet mutteren...og heller ikke oppe på bremsefordelingsventilen...

 

Dro og fikk nytt rør og slange...og vel hjemme igjen fant jeg frem Dremel'en...til slutt fikk jeg det løst og montert nye deler...denne gangen med kobberpasta på gjengene.

DCP_4109.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par spørsmål etter at alt er på plass...

 

1: I Hayne's boka står det at bremsefordelingsventilen på bakakselen MÅ justeres på VAG-verksted.

Er det noen som vet om dette er noe man kan få til selv og evt. hvordan den skal justeres?

 

2: I samme boken står det at ved lufting av bremsene bak skal denne ventilen presses ned/inn mot bakakselen når man lufter.

Er dette rett for at man skal ha maksimal åpning på denne ventilen mens man lufter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nummer 2 kan jeg svare på, ja, det er for å åpne ventilen fullt ved lufting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.