#1 Skrevet Juli 31, 2005 Har plukket ned bakstillingen på Golf'en for skifte av foringer og litt annet småtteri. Hadde tenkt å sandblåse først og deretter å lakkere den, men med mitt hobbyverktøy så tar dette ufattelig mye tid...og sinnsykt mye sand... Har testet Duxola for moro skyld, men så langt ser det ikke ut til at den er effektiv til dette bruket, noe jeg heller ikke hadde regnet med egentlig. Noen som har forslag til en enkel måte å fjerne 20 år gammel understellsmasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2005 varmepistol og skrape tar litt tid men det funker;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2005 Takk...får kanskje prøve det. Rett etter drivstoffpumpen bak sitter det en utligningsbeholder. Er dette noe som bør byttes når jeg har nede bakstillingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2005 Her er det vel egentlig kun en utvei... (Møkkete, men effektiv ) Vi snakker vinkelsliper (eller drill...) med GROV stålbørste (Biltema art.nr: 19-204, eller 19-203 .. f.eks ...).. - NB!!! Husk vernebriller (og en støvmaske anbefales!!)... "It's a dirty job, but somebody has to do it.... " LucaZ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2005 Testet i går kveld med varmepistol og metallskrape...gikk egentlig veldig greit. Skal prøve med blåsepistol i dag...bare for å ha prøvd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2005 Da ble omsider bakakselen ren og nogenlunde pen. Brukte propanbrenner og skrape og fikk vekk nesten all dritten. Deretter sandblåste jeg før jeg malte med "Corroless". Til slutt gikk jeg over med et eller annet Tectyl-produkt som gir en forholdsvis hard men fleksibel overflate...ble veldig bra til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2005 Etter behandling med "Corroless"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2005 Brunox er fint å bruke for å hindre senere rustangrep. Det er også uten silikon, så det går fint å lakkere over etterpå. selv pensler jeg på blank sort industrilakk etter brunox, blir sort og fint mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2005 Corroless er grunning av typen som både omvandler rust til metall og forhindrer senere rustangrep. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2005 Corroless er grunning av typen som både omvandler rust til metall og forhindrer senere rustangrep. Ok, samme type som brunox da. Er corroless uten silikon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 11, 2005 Ok, samme type som brunox da. Er corroless uten silikon? Det er den nok ganske sikkert siden den kan overmales. Det er vel ikke gunstig med silikon så vidt jeg har skjønt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 12, 2005 Silikon står ihvertfall ikke nevnt på boksen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2005 corroless er uten silikon ja.. coroless kan brukes som grunning til normal billakk, så det finnes ikke silikon i den.. må også nevne at etter alle forbudene som har kommet med tilsetninger i maling, så er ikke corrolessen den samme.. må iallefall blåse reint for alt rust og ned i porene og lakkere fort over for å f¨å det tett.. coroless stopper ikke noe rust slik den gjorde før.. har sett mye eksempler i det siste på at det kommer uforskammende fort opp igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 12, 2005 Da begynner det å ligne noe her... Bilde 1: Ferdig lakkert bakaksel...litt nye deler...og litt nødvendig litteratur til monteringen. Bilde 2: Nye polyurethanforinger er på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 12, 2005 Bilde 1: Bakakselen er klar for montering på bilen. Bilde 2: Nye støtdempere/fjærer montert på bilen...polert og smørt etter alle kunstens regler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 12, 2005 ...så var akselen på plass...nå er det bare resten igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 13, 2005 Etter ufattelig mye banning i garasjen er det meste nå på plass. Problemene dukket opp da bremserørene skulle monteres igjen. Gjengene røk på slangen på venstre side... I motsatt ende fikk jeg selsvag ikke løsnet mutteren...og heller ikke oppe på bremsefordelingsventilen... Dro og fikk nytt rør og slange...og vel hjemme igjen fant jeg frem Dremel'en...til slutt fikk jeg det løst og montert nye deler...denne gangen med kobberpasta på gjengene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 14, 2005 Et par spørsmål etter at alt er på plass... 1: I Hayne's boka står det at bremsefordelingsventilen på bakakselen MÅ justeres på VAG-verksted. Er det noen som vet om dette er noe man kan få til selv og evt. hvordan den skal justeres? 2: I samme boken står det at ved lufting av bremsene bak skal denne ventilen presses ned/inn mot bakakselen når man lufter. Er dette rett for at man skal ha maksimal åpning på denne ventilen mens man lufter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 14, 2005 Nummer 2 kan jeg svare på, ja, det er for å åpne ventilen fullt ved lufting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...