Anbefalte innlegg

Syns bilen min går litt dårlig for tiden, har hørt at LMM kan stå for dette..

virker som dne får litt masse bensin også, kan dette forårsakes av CO-potensiometeret?..

hvordan sjekker jeg om LMM er gåen eller ikke?

og hvor sitter CO-potensiometert og LMM på corrado G60?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke LMM på g60...

CO-pot finner du på røret mellom innsugs-spjeld og intercooler, skal måle 500ohm mellom de 2 ytterste pinnene...

 

Det svakeste pungtet på g60 er vel den blå temp sensoren på vannflensen inn mot toppen... bytt den, kjøp ny! koster ikke mange kronene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, takk for svaret :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke LMM på g60...

CO-pot finner du på røret mellom innsugs-spjeld og intercooler, skal måle 500ohm mellom de 2 ytterste pinnene...

 

Det svakeste pungtet på g60 er vel den blå temp sensoren på vannflensen inn mot toppen... bytt den, kjøp ny! koster ikke mange kronene...

 

egentlig så fungerer co pot som en luftmasse måler.

da denne består av en temperatur måler som "regner" ut massen av lufta som passerer måleren, på grunnlag av tempraturen av lufta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag sjekket jeg CO-potensiometeret...

De to ytterste pinnene målte jeg 630 ohm på...så jeg stillte på pot'en til det ble 512 eller no...greit nok...

virket som bilen brukte mindre bensin faktisk, trodde ikke jeg skulle merke no særlig forskjell, men den bruker faktisk mindre nå tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.